logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۷۶۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه دندی در گفتگو با موج‌رسا:

امام رضا(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ شیعه بود

امام-رضا(ع)-ترویج‌دهنده-فرهنگ-شیعه-بود-
امام جمعه دندی گفت: شبکه‌سازی شیعه برای ترویج دین اسلام و حقانیت آن توسط معصومین تشکیل شد و امام رضا(ع) ترویج دهنده فرهنگ شیعه بود و برای ترویج دین اسلام با جدیت وارد شد.

حجت‌الاسلام حکمت حکیمی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار کرد: امام هشتم شیعیان با تربیت شاگردان معتبر و ارسال آنها به نقاط مختلف جهان شبکه‌سازی شیعه را پرورش دادند و گامی موثر برای ترویج این فرهنگ برداشتند.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: از جمله افرادی که نزد امام رضا علیه السلام از امتیاز بالای شاگردی برخوردار بود می‌توان به حسن بن علی بن زیاد الوشا اشاره کرد که از کتاب‌های مهم رجال وقتی به اسم حسن ابن علی می‌رسیم این شخص را مورد وثوق امام رضا علیه السلام پیدا می‌کنیم که امام رضا علیه السلام ایشان را در خیلی از موارد نماینده خودشان برای شیعیان معرفی کرده بودند تا مردم برای رفع مشکلات خود به ایشان مراجعه کنند و راهنمایی بگیرند.

امام جمعه دندی افزود: شاگرد دوم امام هشتم شیعیان حسن بن علی فضال است که ایشان نزد دو امام بزرگوار آموزه‌های دینی را آموختند از جمله این آموزه‌ها در زمان امام کاظم علیه السلام و هم از راویان امام رضا علیه السلام به شمار می‌آمدند که ایشان خدمات زیادی به جامعه تشیع شاگردان امام علیه السلام داشتند.

حجت‌الاسلام حکیمی‌فر افزود: البته شاگردان زیادی توسط امام رضا علیه السلام تربیت شدند که در مکتب ایشان آموزه‌های دینی و اخلاقی را آموختند و مامور ترویج آنها در مناطق مختلف شدند که فقط به اسم دو نفر اکتفا می‌شود. 

وی اضافه کرد: این شاگردان برای مقابله با افکار انحرافی و ترجمه آثار بیگانه مانند هندی و لاتین وارد دین و فرهنگ اسلامی شده بودند تلاش فراوان کردند که داخل یک شبکه راهبری مقابله با انحرافات حضور داشته باشند و به آگاهی مردم از انحرافات مشغول شوند.

امام جمعه دندی ابراز کرد: در آن زمان ترجمه‌های زیادی از علوم مختلف اتفاق افتاد که امام علیه السلام در برابر این ترجمه‌های ضد دینی با تربیت شاگردان و ایجاد شبکه شیعه با کج فکری‌های جامعه مقابله کرد.

حجت‌الاسلام حکیمی‌فر تاکید کرد: یکی از شیوه‌های تبلیغاتی عباسیان بر ضد علویان که توسط هارون‌الرشید نیز مورد حمایت واقع شد و شیوع گسترده‌ای پیدا کرده بود مبارزه با شایعه پراکنی بود.

وی اضافه کرد: از جمله این شایعات این بود علویان آنچنان حقی برای خود قائل هستند که سایر مردم را عبید و برده خود می‌دانند. 

امام جمعه دندی گفت: امام رضا(ع) برای اینکه دین اسلام را به بهترین وجه در جامعه رواج دهند با تربیت شاگردان خبره و فرستادن آنها به نقاط مختلف جهان باعث برقراری نظام شیعه شد تا فرهنگ تشیع در جهان گسترش یابد.

وی افزود: امام رضا(ع) ترویج دهنده فرهنگ شیعه بود که در این راه زحمات بسیاری متحمل شد تا تعالیمی که مردم از آن بهره‌مند می‌شوند دارای صلاحیت و منبع معتبر باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر