logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۷۶۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر مرکز خیریه مهرانه خدابنده:

نمک، ریسک سرطان معده را افزایش می‌دهد

نمک،-ریسک-سرطان-معده-را-افزایش-می‌دهد
مدیر مرکز خیریه مهرانه شهرستان خدابنده گفت: ظاهرا نمک زدن به غذا ریسک سرطان معده را تا ۴۱ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نسیم اشراق، علی‌اله عسگری گفت: ظاهرا نمک زدن به غذا ریسک سرطان معده را تا ۴۱ درصد افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه مطالعات نشان می‌دهد در جوامع آسیایی ارتباطی میان مصرف نمک و سرطان معده وجود دارد افزود: جدیدا نتایج یک پژوهش گسترده نیز این موضوع را تایید کرده است.

مدیر مرکز خیریه مهرانه شهرستان خدابنده ادامه داد: در یک پژوهش جدید، پژوهشگران دانشگاه پزشکی وین وجود ارتباط سرطان معده با مصرف نمک را در جمعیت بزرگسالان بریتانیایی بررسی کردند.

وی افزود: نتایج پژوهش تایید می‌کند که ارتباط میان نمک زدن به غذا و سرطان معده صرفا به کشورهای شرق آسیا منحصر نمی‌شود.

عسگری ادامه داد: پزشکان معمولا از بیماران می‌پرسند که سر سفره به غذا نمک اضافه می‌کنند یا نه زیرا این پرسش ساده نشان می‌دهد که فرد به طور کلی چقدر نمک مصرف می‌کند.

مدیر مرکز خیریه مهرانه خدابنده خاطرنشان کرد: مصرف نمک با افزایش ریسک زوال عقل، دیابت نوع دو و مرگ زودرس نیز ارتباط دارد، اما چگونگی ارتباط آن با سرطان معده مشخص نیست.

وی ادامه داد: برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مصرف زیاد نمک باعث آسیب به دیواره معده می‌شود و احتمال عفونت هلیکو باکتری پیلوری را افزایش می‌دهد.

عسگری یادآور شد: ایران یکی از پُر مصرف‌ترین کشورهاست که میانگین روزانه مصرف نمک مردمانش دو الی سه برابر استاندارد جهانی است و این امر جای تامل دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر