logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۷۵۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

روستای فنوش‌آباد اندر خم یک سطل زباله!

روستای-فنوش‌آباد-اندر-خم-یک-سطل-زباله!
در روستای فنوش‌آباد سطل زباله وجود ندارد و مردم جایی برای ریختن زباله‌های خود ندارند و ناچار بر این هستند که آنها را در اطراف منازل خود انبار کنند که متاسفانه این اقدام باعث بروز مشکلاتی شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» روستای فنوش‌آباد از روستاهای شهرستان ابهر و با دو کیلومتر فاصله تا ابهر و ۶ کیلومتر فاصله تا شهر خرمدره واقع شده است.

بیشتر بخوانید

در روستای فنوش‌آباد بیش از ۹۰۰ خانوار زندگی می‌کنند و جمعیت این روستا بالای ۳ هزار نفر است.

شغل مردم روستا بیشتر کشاورزی و دامداری بوده و بیشترین محصولات تولیدی کشاورزان شامل؛ گندم، جو، انگور و لوبیا است.

این روستا دارای طبیعتی سرسبز و دلنوازی است که بیشتر ساختمان‌ها تازه‌ ساخت هستند، با این وجود متأسفانه اهالی روستا با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

مردم جایی برای ریختن زباله‌های خود ندارند و ناچار بر این هستند که آنها را در اطراف منازل خود انبار کنند و این باعث انباشت زباله‌ها و دفن غیراصولی و غیربهداشتی آشغال‌ها و پخش کیسه‌های زباله و آلودگی زیست‌محیطی در زمین‌های اطراف شده است.

علاوه بر آن انتشار بوی زباله در اطراف جاده و مسیرهای عبوری، نه تنها تجمع حیوانات و حشرات را به دنبال دارد، بلکه شهروندان و اهالی منطقه را می‌آزارد.

یکی از ساکنان این روستا در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا اذعان کرد: در این روستا مشکلات متعددی وجود دارد؛ نبود آسفالت مناسب از سمت حسین‌آباد به فنوش‌آباد، نبود مدرسه مناسب، نبود تاکسی، بانک و پست‌بانک و نبود امکانات ورزشی برای جوانان روستا برخی از این مشکلات هستند.

وی افزود: حتی در برهه‌ای از زمان به بهانه‌ مکانیزه کردن سیستم جمع‌آوری زباله، سطل زباله‌ها را جمع‌آوری کردند.

یکی دیگر از ساکنان این روستا در این‌باره گفت: در این روستا سطل زباله وجود ندارد و ماشین حمل زباله هم یک روز در میان برای بردن زباله‌ها می‌آید و متأسفانه نمی‌توان حتی یک ساعت قبل از آمدن ماشین حمل زباله، زباله‌ها را بیرون بگذاریم.

وی تصریح کرد: در داخل روستا چون تعداد سگ‌ها زیاد است و زباله‌ها را به هم می‌ریزند مجبور هستیم زباله‌ها را با ماشین خودمان به داخل شهر ببریم، کاش سطل زباله‌های درب‌دار در داخل روستا نصب شود که این مشکلات پیش نیاید.

کیان رفیعی، دهیار روستای فنوش‌آباد در این‌باره گفت: هفته‌ای چهار بار، دو نفر از پرسنل دهیاری برای جمع‌آوری زباله‌ها از درب منزل مراجعه می‌کنند، از مردم درخواست داریم که زباله‌هایی خود را به موقع در کنار درب منازل خود قرار دهند، تا آلودگی زیست‌محیطی به وجود نیاید.

اهالی روستا از تخلیه و بوی متعفن و نامطبوع زباله‌های روستایی اعتراض داشته و خواستار رسیدگی مسئولان به این معضل که ارتباط مستقیم با سلامتی روستائیان دارد، هستند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر