logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۷۵۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان خبر داد:

سهم ۷ درصدی ماهنشان در تولید ماهی کشور

سهم-۷-درصدی-ماهنشان-در-تولید-ماهی-کشور
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه ماهنشان در تولید ماهی قزل‌آلا کشور سهم هفت درصدی را دارا است گفت: در زمینه آبزی‌پروری نیز شهرستان در رتبه اول استانی قرار دارد.

علیرضا رضائی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: ماهنشان در تولید ماهی قزل‌آلا کشور سهم هفت درصدی را دارا است و در زمینه آبزی‌پروری نیز شهرستان در رتبه اول استانی قرار دارد.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: شغل پرورش ماهی یکی از برندهای شهرستان است، با این وجود تعداد ۷۶۹ استخر پرورش ماهی و با مساحت ۷۰ هکتار فعال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان مطرح کرد: در این مزارع بیش از ۱۲ هزار تن ماهی تولید می‌شود و ۲ هزار نفر به صورت مستقیم در این زمینه فعالیت دارند.

وی بیان کرد: در حال حاضر دو کارخانه تولید خوراک ماهی با ظرفیت ۵ هزار و ۷۰۰ تن و یک واحد بسته‌بندی ماهی در سطح شهرستان فعال هستند.

رضائی یادآور شد: وجود مزارع پرورش ماهی پتانسیل بالایی است که ما می‌توانیم در تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی که روشی نوین است، بهره ببریم.

وی تاکید کرد: اگر این تکنولوژی که صنعتی نوپا و نوظهور است، ما بتوانیم در شهرستان ایجاد کنیم می‌توانیم در زمینه تضمین تولید ماهی قزل‌آلا گام‌های بزرگی برداریم.

مدیر جهاد کشاورزی ماهنشان ادامه داد: ما سعی داریم اگر صنعت تولید سوسیس و کالباس با استفاده از گوشت ماهی تایید شود با استفاده از جذب سرمایه‌گذار و تکنولوژی بتوانیم در این زمینه قدم خوب و تاثیرگذار برداریم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر