logo
امروز : جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۷۵۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با موج‌رسا:

دهه کرامت فرصتی برای الفت با حضرت معصومه(س) است

دهه-کرامت-فرصتی-برای-الفت-با-حضرت-معصومه(س)-است-
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بزرگترین نقش را در ترویج افکار الهی در ایران داشت و دهه کرامت فرصتی مناسب برای الفت بانوان با حضرت معصومه(س) است.

حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه وقتی به زندگی حضرت معصومه(س) نگاه کنیم در می‌یابیم که ایشان الگویی مناسب افراد مختلف در جامعه هستند اظهار کرد: در غرب نگرشی که نسبت به جایگاه زن دارد دچار غفلت شده‌اند و از زن به‌ عنوان‌ کالای تبلیغی و تجاری استفاده می‌کنند و زن بیش از آنکه در جامعه حضور پیدا کند آن را محدود کرده و یک نگاه برده‌گانه به به زن داده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه حضرت معصومه زهرا(س) زمانی‌که به سمت ایران حرکت کردند حرکتی جدیدی را در مسیر آگاهی و بصیرت شیعیان انجام دادند ابراز کرد: استقرار ایشان در این نقطه از کشور ایران باعث به وجود آمدن تمدن شده که در راه تبیین مفاهیم اسلامی و آموزه‌های دینی به وجود آمده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نشان دهنده تفکر شیعه نسبت به جایگاه زن است که می‌تواند نقش‌آفرین باشد و قم امروزه مرکز تشیع شده و بسیاری از علمای در قم آموزه‌های اسلامی را آموخته و امروز عالمان بزرگی تعلیم و تربیت یافته است.

حجت‌الاسلام باقری ابراز کرد: به واسطه همین آموزه‌های دینی جمهوری و انقلاب اسلامی شکل گرفته است که منشا آن از قم و به برکت حضور حضرت معصومه(س) بوده است.

وی اضافه کرد: فاطمه معصومه(س) به جای اینکه خانه‌نشین شوند در مسیر تکریم ولایت و امامت گام‌های مثبت برداشتند و امروزه به عنوان الگویی مناسب برای نسل‌های جدید معرفی می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسافرت و هجرت این بانوی نمونه و با منش به ايران یک حرکت بزرگ و جهانی را برای دنیا رقم زد و یک الگوی مناسب برای تمام دنیا معرفی شده است.

حجت‌الاسلام باقری ابراز کرد: امام رضا(ع) به عنوان امام شیعیان دارای آثار و برکاتی وصف‌ناپذیر هستند و رابطه خواهری و برادری ایشان نشان دهنده تربیت خانواده محور آنها است که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی بیان کرد: امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بزرگترین نقش را در ترویج افکار الهی در ایران داشتند و این مطلب بیانگر گسترش جغرافیای فکری شیعه است که توانسته بهترین الگو برای جوانان باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر