logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۷۵۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

جولان توزیع خرده‌بارهای غیرمجاز در ابهر

جولان-توزیع-خرده‌بارهای-غیرمجاز-در-ابهر-
در شهرستان ابهر ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا فعالیت می‌کنند و در این بین چند دفتر نمایندگی توزیع خرده‌بار وجود دارد که با قیمت‌های نامتعارف زمینه نارضایتی را برای مردم به جود آورده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مسئله حمل و نقل در جهان امروز، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شرکت‌های باربری به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان این سیستم، موظف هستند به بهترین شکل ممکن به ارائه خدمات بپردازند و نیازهای موجود را رفع کنند و در شهرستان ابهر نیز ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا فعالیت می‌کنند و در این بین چند دفتر نمایندگی توزیع خرده‌بار وجود دارد که زمینه نارضایتی را برای مردم به جود آوردند.

بیشتر بخوانید

یکی از همشهریان ابهری در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا اذعان کرد: وقتی به این شرکت‌ها برای حمل بار به شهر تهران مراجعه کردم هزینه‌ای سه برابر قیمت معمول را از بنده درخواست کردند، در حالی که در شرکت‌های دیگر هزینه معقول‌تری می‌خواستند وقتی علت را جویا شدم گفتند نرخ شرکت‌ همین است و من نیز از سفارش خود پشیمان شده و مراتب اعتراض خود را به اداره راهداری رساندم. دو شهروند دیگر نیز همین موضوع را مطرح کردند.

این شرکت‌ها باعث نارضایتی‌های بسیاری از سوی مردم شده است و به طوری که با هر قیمتی که خود تعیین کردند از مردم هزینه‌های چندبرابری برای جابجایی کالا دریافت می‌کنند. 

 سعید طاهری، کارشناس برنامه‌ریزی اداره حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر در این خصوص به خبرنگار موج‌رسا گفت: در شهرستان ابهر ۲۰ باب شرکت حمل و نقل کالا فعالیت می‌کنند که دارای یک هزار و ۱۷۰ ناوگان باری عمومی، یک هزار و ۸۰۰ نفر راننده دارای بارنامه و کارت هوشمند هستند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۵ مورد گشت، بازدید و کنترل انجام شد که منجر به ارجاع ۱۵ مورد به کمیسیون ۱۲ که مربوط به رسیدگی تخلفات شرکت‌ها است، شد. این شرکت‌های متخلف بیش از ۹۰۰ میلیون تومان جریمه شدند. بیشترین تخلفات این شرکت‌ها به علت صدور بارنامه صوری و دریافت کمیسیون اضافی بود.

کارشناس برنامه‌ریزی اداره حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر با بیان اینکه نرخ‌گذاری کرایه این شرکت‌ها از طریق اتاق اصناف کشور و انجمن‌ها ابلاغ می‌شود، گفت: اوایل خرداد ماه این نرخ‌گذاری ابلاغ خواهد شد، که طبق سنوات گذشته بین ۲۰ تا ۳۰ درصد خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: طی بازرسی‌های صورت گرفته ۹ باب باربری خرد غیرمجاز در شهرستان ابهر فعالیت دارند که هیچگونه مجوزی از اداره حمل و نقل دریافت نکردند، که البته این واحدها شرکت‌های حمل و نقل نیستند، بلکه دفتر نمایندگی توزیع بارخرد هستند که از شهرداری‌ها باید مجوز بگیرند.

 کارشناس برنامه‌ریزی اداره حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر گفت: شرکت‌هایی که در ابهر به صورت غیرقانونی فعالیت دارند شعبه اصلی‌شان در تهران بوده و مجوز خود را از شهرداری تهران دریافت کرده و یکی از شعبات خود را در ابهر دایر کردند و در واقع یک دفتر رسید و دریافت کالایی هستند که وظیفه جابجایی کالاها را به عهده دارند.

سلطانی یادآور شد: این شرکت‌ها باید با شهرداری ابهر هماهنگ شده تعرفه مشخصی را بابت هزینه جابجایی کالا از مشتریان دریافت کنند تا اینگونه بی‌نظمی‌ها به وجود نیاید.

وی خاطرنشان کرد: این دفاتر نمایندگی هیچکدام شرایط اخذ مجوز بدلیل نداشتن پایانه‌بار و ناوگان حمل و نقل بار عمومی سنگین مثل تریلر و کامیون را ندارند.

سلطانی با اشاره به اینکه ما به فرمانداری شهرستان راه‌حلی را پیشنهاد دادیم گفت: پیشنهاد ما این است که این دفترهای توزیع خرده‌بار جمع‌آوری شده و به پایانه بار هم‌پیمانان نسیم ابهر منتقل شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر