logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۷۵۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

وزش باد شدید زنجان را فرا می‌گیرد

وزش-باد-شدید-زنجان-را-فرا-می‌گیرد-
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با تقویت سامانه بارشی در استان وزش باد شدید زنجان را فرا می‌گیرد.

مرتضی قدیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه از ظهر امروز تا روز سه شنبه عبور موجی جو منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد که سبب رگبار باران و رعدوبرق در سطح استان خواهد شد و این بارش‌ها به شکل پراکنده است اظهار کرد: همشهریان دقت لازم داشته باشند و از بعد از ظهر امروز در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تردد و توقف نکنند و چون در ارتفاعات احتمال رعد و برق بالا است از توقف در این مسیرها خودداری کنند. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه روز دوشنبه بارندگی تقویت شده و در برخی نقاط سبب آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن رواناب محلی خواهد شد، ابراز کرد: هشدار زرد در این باره توسط اداره کل هواشناسی صادر شده است. 

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه دمای فعلی شهر زنجان  13 درجه سانتی‌گراد است این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت دو درجه کاهش یافته است افزود: احتمال رگبار پراکنده تگرگ نیز چندان دور از انتظار نیست و وزش باد طی ساعاتی از بعد ازظهر امروز تا روز سه‌شنبه به حد نسبتا شدید تا شدید خواهد رسید.

قدیمی افزود: داده‌های ایستگاه‌های استان زنجان در 24 ساعت گذشته ایستگاه لولک‌آباد با هشت درجه کمترین و ایستگاه‌ گیلوان با 40 درجه بیشترین دماهای استان را ثبت کرده‌اند. 

وی گفت: دمای هوا در تا روز سه‌شنبه بطور نسبی کاهش می‌یابد اما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مجددا افزایش خواهد یافت.

وی عنوان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۲ و ۲۸ درجه، ابهر ۱۶ و ۳۰ درجه، خرمدره ۱۵ و ۲۹ درجه، آب‌بر ۲۰ و ۳۶ درجه، قیدار ۱۳ و ۲۵ درجه، سلطانیه ۱۲ و ۲۷ درجه و ماهنشان ۱۷ و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر