logo
امروز : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۷۵۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاد الهیات در دانشگاه و حوزه در گفتگو با موج‌رسا:

دهه کرامت بهترین فرصت خودسازی جوانان است

دهه-کرامت-بهترین-فرصت-خودسازی-جوانان-است
استاد الهیات در دانشگاه و حوزه گفت: دین اسلام جایگاه خاص و ویژه برای مقام شامخ زن در نظر گرفته است که دهه کرامت بهترین فرصت خودسازی جوانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عنايت‌الله شامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه ایام دهه کرامت حد فاصل بین ولادت حضرت معصومه زهرا(س) تا ولادت امام رضا(ع) امام مهربانی‌ها است اظهار کرد: امید است کرامت حاصل از زندگی و منش ائمه اطهار(ع) در زندگی، روح و روان انسان تاثیرگذار باشد و بتوانیم با دستورات که باعث خیر و صلاح در زندکی می‌شود جامعه عمل بپوشانیم و از آنها بهره‌مند شویم.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه اسلام به عنوان یک دین کامل محسوب می‌شود به طوری که در ایران باستان، عربستان و روم نگاه به زن یک نگاه ابزاری بود و ارزش و قربی نداشت ابراز کرد: در عصر جاهلیت زنان محروم‌ از ارث و اموال بودند و از مزایای یک انسان برخوردار نبودند که بعد از پیدایش اسلام و پیامیر اکرم(ص) به زن و جایگاه حاضر در آن ارزش داده شد و زن جایگاه خاص و ویژه پیدا کرد.

استاد الهیات در دانشگاه و حوزه تاکید کرد: تفکیک جنسیت در اسلام نفی شد و همه دارای حقوق اجتماعی برابر هستند و در آفرینش خداوند متعال زن و مرد را یکسان آفریده است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین شامی ابراز کرد: هیچ مزیت و ملاکی بین زن و مرد وجود ندارد و ملاک برتری تنها در دین و تقوا است که یک امر درونی محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: عملکرد پیامبر اکرم(ص) نیز با همسران و برخورد با فاطمه زهرا(س) بسیار مهربانانه بود طوری که فاطمه زهرا(س) را مادر خود می‌نامیدند و دست ایشان را می‌بوسیدند و این بیانگر مهر و عطوفت پیامبر به جایگاه زن است که اسلام بهترین جایگاه را بنا به تعالیم دینی به زن بخشیده است. 

استاد الهیات در دانشگاه و حوزه تاکید کرد: نگاهی که دین اسلام به جایگاه زن دارد در ادیان دیگر بیان نشده است و در حوزه‌های مختلف ارزشی که اسلام برای زن تعیین کرده است در ادیان مختلف مورد توجه است و امروزه آنها پی به این واقعیت مهم برده‌اند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین شامی اضافه کرد: دهه کرامت بهترین فرصت برای خودسازی و الگو پذیری از ائمه است جوانان به ویژه دختران با تاسی از الگوی حضرت فاطمه معصومه (س) می‌توانند در راه کمال قدم بردارند و موفقیت کسب کنند.

وی تاکید کرد: به برکت وجود اسلام و ارزش‌های انسانی که برای زن قائل شده است امروزه زنان در تمام عرصه‌ها حضور فعال دارند و خوش درخشیدند.

استاد الهیات در دانشگاه و حوزه عنوان کرد: حضرت معصومه(س) به عنوان یکی از بزرگترین بانوان جهان اسلام از فضایل ممتاز و ویژه‌ای برخوردار بودند که در راه امامت و ولایت زحمات بسیاری متحمل شدند و در این راه نیز به شهادت‌ رسیدند.

وی گفت: زن دارای نقش تربیتی در جامعه است که وظیفه اصلی آن آموزش‌های لازم جهت تربیت فرزندان است و وظیفه تداوم نسل بشر را روی شانه پرخیر ‌و برکت دختران که همان مادران آینده هستند قرار داده شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر