logo
امروز : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۷۵۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه طارم در گفتگو با موج‌رسا:

دهه کرامت فرصت بازیابی جایگاه زنان است

دهه-کرامت-فرصت-بازیابی-جایگاه-زنان-است-
امام جمعه طارم گفت: شناسایی جایگاه واقعی و کرامت بانوان در جامعه با تمسک‌جویی از ائمه اطهار(ع) به ویژه فاطمه معصومه (س) محقق می‌شود و دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه تبیین جایگاه زن، مادر و خانواده در جامعه امری مقدس است اظهار کرد: بهترین دانشگاهی که فرزندان در آن رشد و نمو پیدا می‌کنند همان خانواده است و استاد و رهرو این دانشگاه مهم مادر و تربیت درست ایشان است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه دین مقدس اسلام جایگاه والایی را برای مادران و دختران قائل است چنانچه در شان مقام زن سوره کوثر نازل شده است افزود: خداوند متعال چنین مقدور فرموده‌اند؛ که پسری از پیامبر اکرم(ص) نباشد و نسل حضرت محمد(ص) از دختر ایشان فاطمه زهرا(س) ادامه‌دار باشد.

 امام جمعه طارم با بیان اینکه در جامعه غرب وجود فرزند دختر ننگ محسوب می‌شد و از زن به‌ عنوان‌ کالا استفاده می‌شود از این رو ارزش و جایگاهی در دین مقدس اسلام به مقام شامخ مادر قائل شده که در جوامع غربی خبری نیست اذعان کرد: چرا که آنها ارزش واقعی زن را نمی‌دانند و به لطف خدا امروزه ارزش و جایگاه واقعی زن در جامعه گسترش پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام منصوری عنوان کرد: اگر جایگاه زن و مرد در جامعه بر اساس مبانی اسلامی معرفی و بازنگری شود بانوان به نقش واقعی و مهم خود آگاهی یافته و بسیاری از مشکلات امروز جامعه حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه دختران امروز مادران آینده هستند که وظیفه اصلی آنها تربیت فرزندان است، گفت: بهترین نوع تربیت پیروی از دستورات و منش ائمه اطهار(ع) است. زنان وظیفه سنگینی در قبال تربیت درست فرزندان بر دوش دارند.

وی افزود: دشمنان امروزه خانواده و تربیت مادران را هدف قرار داده است و آگاهی در این باره باعث بصیرت بالا در جامعه خواهد شد.

امام جمعه طارم اضافه کرد: حضور زنان در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی امری ضروری است که باعث پیشرفت و مشارکت بالا خواهد شد و دختران امروز مادران آینده‌ای هستند که با تربیت درست فرزندان باعث تعالی و پیشرفت در جامعه شوند.

وی با بیان اینکه پیروی از سیره حضرت معصومه(س) و شناسایی و معرفی این بانوی بزرگوار در جامعه و الگوگیری از ایشان امری مهم در تربیت فرزندان است ابراز کرد: ائمه اطهار(ع) انسان‌های والا هستند که تمام خصوصیات نیک اخلاقی را در خود پرورش داده و بهترین الگوی رفتاری و گفتاری محسوب می‌شوند و افرادی که در جامعه از ائمه پیروی کنند دشمنان بر آنها چیره نخواهند شد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر