logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۷۵۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

صله رحم و افزایش جمعیت

صله-رحم-و-افزایش-جمعیت-
قطع صله‌رحم یعنی گسسته شدن پیوند‌هایی که شبکه‌ی قوی خانواده را تشکیل داده‌اند و اگر جامعه صله‌رحم را ترک کنند شبکه‌ی خانواده کارآمدیشان را از دست می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مردم در رفتارهایشان در بین شبکه‌ها مختلفی که در اجتماع عضو هستند از کدوم الگو می‌گیرند؟ از سلبریتی‌ها؟ از حلقه‌های دوستان؟ از شبکه‌ همسایه‌ها؟ از شبکه‌ خانواده؟ پاسخ این سوال مهم است!

بیشتر بخوانید

باب جدید مطالعات صورت گرفته در این حوزه نشان می‌دهد  مردم آن طورکه به ازدواج‌ و فرزندآوری فکر می‌کنند که خانواده‌هایشان فکر می‌کنند! یعنی درحال حاضر مردم از بین شبکه‌ها مختلفی که در جامعه عضو هستند مثل شبکه اینفلوئنسرها، شبکه دوستان، شبکه همسایه‌ها و همکلاسی‌ها و امثال آن‌ها، ببشتر از شبکه خانواده پیروی می‌کنند و متعهد به ارزش‌های خانواده‌ هستند!

 قطع صله‌رحم یعنی گسسته شدن پیوند‌هایی که شبکه‌ قوی خانواده را تشکیل داده و اگر در جامعه صله‌رحم ترک شود شبکه‌ خانواده کارآمدیش را از دست می‌دهد و خیلی زود شبکه‌ پرقدرت بعدی که می‌تواند شبکه اینفلوئنسرها(چه در مجازی چه در حقیقی) باشد یا شبکه مدیا یا هر گروهی جز خانواده، تبدیل می‌شود  به منبع اصلی الگوگیری مردم در رفتارهایشان.

در خطبه فدکیه ازحضرت صدیقه(سلام‌الله‌علیها) هست: وَ صِلَةَ الْاَرْحامِ مَنْساءً فِی الْعُمْرِ وَ مَنْماةً لِلْعَدَدِ خداوند صله رحم را مایه فزونی طول عمر و افزایش تعداد شما قرار داد، در واقع اینجا حضرت به همین کارکرد شبکه خانواده اشاره می‌کنند و لزوم حفظ این شبکه. چراکه این شبکه متعهدترین اعضا و افراد را نسبت به شما دارد که حاضر هستند بدون طلب منفعت به شما کمک کنند.

 برگرفته از رسانه‌ها

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر