logo
امروز : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۷۵۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با موج‌رسا:

دهه کرامت یادآور تحول نقش زنان در جامعه است

دهه-کرامت-یادآور-تحول-نقش-زنان-در-جامعه-است-
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دهه کرامت بیانگر فرصتی مناسب برای معرفی و ترویج سیره ائمه اطهار(ع) در جامعه به ویژه برای نسل‌های جدید انقلاب و آینده سازان کشور است که یادآور تحول نقش زنان در جامعه است.

حجت‌الاسلام جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم که در اسلام مطرح است جایگاه بانوان است اظهار کرد: در دورانی که حضرت محمد(ص) به پیامبری مبعوث شدند در عربستان و بسیاری از نقاط دنیا زن را به عنوان وسیله و ابزار در نظر می‌گرفتند و ارزشی به آن قائل نبودند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه با پیدایش اسلام و با نزول آیات کبیر که بر حضرت محمد مصطفی(ع) نازل شد نشان داده شد که زنان جایگاه ویژه و حقوق اجتماعی درجامعه دارند ابراز کرد: بنابراین رعایت حقوق و ارزش زن امری واجب شمرده شد.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: معرفی زن در کنار مردان در زندگی عملی و در حد شعار نبود بانوان جهان اسلام دارای شخصیت بسیار بزرگ بودند از جمله خدیجه کبری(س)، خدیجه خاتون(س)، حضرت زهرا(س) که مادر ۱۴ معصوم هستند.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: جایگاه والای حضرت زهرا(س) در جامعه و ازش و احترامی که پدرشان محمد مصطفی(ص) بر ایشان داشتند نشان دهنده این است اسلام هیچ محدودیتی برای زنان و مردان در جامعه تعیین نکرده و زنان مانند مردان در تمام عرصه‌ها حضور فعال دارند.

وی گفت: به غیر از بانوان مطرح شده، حضرت معصومه(س) که در عظمت و بزرگی جایگاه ویژه دارند و زیارت ایشان باعث ارزانی شدن بهشت برای افراد می‌شود و امام رضا(ع) طی توصیه‌ها و احادیث مختلف خود بارها به زیارت حضرت معصومه(س) تاکید داشتند بیانگر این است که ایشان تربیت شده مکتب جد بزرگوار خود پیامبر اکرم(ص) است.

حجت‌الاسلام جعفری تاکید کرد: اسلام هرگز حضور زن در جامعه را در مقابل حرفه‌های اجتماعی و مشاغل اقتصادی و غیره منع نکرده است بلکه مشوقی برای این کار است چون بقای نظام اجتماعی ایجاب می‌کند زنان و مردان‌ پا به پای هم در مشاغل گوناگون حضور داشته باشند تا بتوان بنا به نیازهای جامعه به آن پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه دهه کرامت فرصت مناسبی برای معرفی و ترویج سیره ائمه اطهار(ع) در جامعه به ویژه برای نسل‌های جدید انقلاب و آینده سازان کشور است افزود: وظیفه همه در جامعه ایجاب می‌کند که به این مهم بپردازند چرا که دهه کرامت یادآور نقش تحول آفرین زن در جامعه است که با ایمان، اعتقاد و معنویت رنگ و بوی خاص به خود می‌گیرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر