logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۷۵۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
یادداشت؛

رژیم صهیونیستی در تنگنای تاریخ

رژیم-صهیونیستی-در-تنگنای-تاریخ-
اقدامات دولت نتانیاهو با دلگرمی به حمایت‌های کامل آمریکا برای برای مردم جهان علی‌الخصوص خود صهیونیست‌ها قابل قبول نیست و نشانه‌های متلاشی شدن این رژیم مشاهده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»: تاریخ در حال تکرار است و این تکرار تاریخ بر روی برخی از کشورها تاثیرگذار است. اعتراضات مردمی و عدم استقلال کشورها، مشکلات درونی قومی و قبیله‌ای، عدم آزادی بیان و غیره در برخی از این کشورها زمینه ساقط شدن دولت‌ها را فراهم کرده که به عنوان مثال می‌توان به کشورهایی مانند‌ مصر، لیبی، عراق و تونس اشاره‌کرد.

بیشتر بخوانید

مردم جهان در هر کشوری وارد میدان شده‌اند توانسته‌اند اثرگذاری‌های لازم را در بدنه‌ی حکومت داشته باشند این مورد خواه با ریخته شدن خون جوانان به ثمر می‌نشیند خواه با فرار سران حکومت‌ها.

اعتراضات مردمی در اکثر کشورها وجود‌ دارد و برخی از این کشورها خواستار تغییر عملکرد دولت‌ها هستند که از دو محور جدا نمی‌شود یا سرکوب می‌شوند یا تغییر پیدا می‌کنند که در تعداد زیادی از این اعتراضات به تغییر دولت منتهی می‌شود و خود مردم تصمیم گیرنده نهایی می‌شوند.

حکومت‌هایی که پادشاهان مستبد و ظالم داشته و توسط خود مردم تغییر پیدا کرده‌اند به عنوان مثال به قذافی رئیس جمهور لیبی می‌توان اشاره کرد که با همراه شدن با اقدامات آمریکا و پاره کردن منشور سازمان ملل در جمع نمایندگان جهان سعی در بزرگ نشان دادن خود‌ داشت که توسط مردم دستگیر و محاکمه شد.

صدام حسین رئیس جمهور عراق نیز مانند قذافی با اقدامات دکتاتوری خود و دلگرم به حمایت‌های آمریکا جنایت‌هایی فجیهی انجام داده و اعتراض و مخالفت ملت عراق را به همراه داشت که در نتیجه همان کشوری که پشتیبانش بود توسط آنها دستگیر، محاکمه و اعدام شد.

رژیم غاصب اسرائیل هم در حال تکرار تاریخ است و اقداماتی انجام داده مانند قذافی که در مقابل دید نمایندگان دنیا و رسانه‌های بین‌المللی منشور سازمان ملل را پاره کرد و همان اتفاقی که در لیبی رخ داد و منجر به سقوط دولت قذافی شد رژیم صهیونیستی را تحت‌الشعاع قرار داده است و زمینه‌های تغییر را نشان می‌دهد.

به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی، استعفای نیروی‌های ارشد نظامی، اعتراضات داخلی، مشکلات اقتصادی، کمبود مواد غذایی در فروشگاه‌ها، توقیف و انهدام کشتی‌های تجاری توسط یمن، حملات روز افزون محور مقاومت عراق، لبنان، سوریه و حماس نشان از تغییر اساسی در این رژیم و جهان دارد.

احتمال کودتا در کابینه دولت نتانیاهو دور از انتظار نیست چرا که اعضای ارشد سابق این رژیم و خانوده نظامیانی که توسط حماس اسیر شده‌اند، خواستار بازگرداندن اسرا هستند و دولت نتانیاهو در این راستا تاکنون نتوانسته هیچ اقدام اساسی انجام دهد.

اقدامات دولت نتانیاهو در راستای نسل‌کشی در غزهذو حمله به رفح می‌تواند عادی‌سازی تعداد زیادی از کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی را خاتمه دهد که این موضوع این رژیم را با مشکلات اساسی مواجه می‌کند.

با توجه به اینکه دولت نتانیاهو همانند دولت ساقط شده قذافی عملکرد یکسانی داشته‌است می‌توان به این نتیجه رسید که دوران رژیم صهیونیستی رو به پایان است و رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود به این موضوع اشاره کرده‌اند و تا به امروز نشانه‌های به پایان رسیدن این رژیم مشاهده شده‌است.

اصغر کریمی  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر