logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۷۵۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
روایت گوشه‌ای از محرومیت و کمبود پارک‌ در ماهنشان؛

وجود تنها یک پارک، پاسخگوی مردم نیست

وجود-تنها-یک-پارک،-پاسخگوی-مردم-نیست-
شهر ماهنشان با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار نفر تنها یک پارک دارد که پاسخگوی نیاز مردم شهر نبوده و ماهنشان نیازمند ایجاد پارک‌ها و مراکز تفریحی است‌.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گسترش شهرنشینی، افزایش مشغله‌های فکری و ذهنی، خستگی‌های محیط کار سبب خستگی و بی‌طلاقتی افراد می‌شود و در پی این خستگی روح و روان افراد نیز تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

از این رو افراد باید به گونه‌ای این خستگی‌ها و تنش‌ها را از خود دور کرده و به آرامش برسند و خود را برای ایفای نقش فردا آماده کنند و برای این آرامش نیاز به حضور در محیط‌هایی مانند پارک، طبیعت هستند.

وجود چنین مواردی بر ارزش فضاهای سبز، پارک‌ها می‌افزاید و آن مکان‌ها را مورد تاکید و توجه قرار می‌دهد.

از طرفی هم پارک‌ها و فضای سبز به دلیل تجمع خانواده‌ها و افراد از لحاظ فرهنگی و اجتماعی نیز حائز اهمیت هستند.

در این میان مردم شهرستان ماهنشان نیز برای کاهش و از بین بردن این دغدغه‌ها در محیط‌هایی همچون پارک‌ها حضور پیدا می‌کنند.

متاسفانه در سطح شهر ماهنشان تنها یک پارک وجود دارد که پاسخگوی نیاز مردم این شهر نیست.

از طرفی ماهنشان شهر محرومی است که هیچ امکانات تفریحی رفاهی نظیر سینما، شهر‌های بازی ندارند بنابراین پارک‌ها تنها مأمن تفریح مردم در سطح شهر هستند.

پارک ساحلی شهر ماهنشان نیز به دلیل دوری از مرکز شهر به راحتی قابل تردد نبوده و نیازمند داشتن وسیله نقلیه است.

پارک موجود نیز در فصول بهار و تابستان به دلیل حضور جمعیت بسیار شلوغ است و پاسخگوی نیاز مردم نیست.

یکی از شهروندان ماهنشانی در این باره به موج‌رسا گفت: متاسفانه شهر ماهنشان تنها یک پارک دارد که پارک موجود هم کوچک بوده و نمی‌تواند پاسخگوی همه مراجعه کنندگان باشد.

وی ادامه داد: عصر و شب‌های روزهای بهار و تابستان افراد زیادی به پارک مراجعه می‌کنند ولی با مشاهده شلوغی از حضور در آن امتناع کرده و به پارک ساحلی پناه می‌بردند و افرادی که وسیله نقلیه در دسترس ندارند مجدد به خانه خود برمی‌گردند.

یکی دیگر از شهروندان ماهنشانی گفت: من در این شهر کارمند هستم و عصر‌ها به همراه همسر و فرزندانم به پارک می‌آییم ولی به دلیل وجود تعداد زیادی از بچه‌ها، فرزندانم برای استفاده از تجهیزات بازی به نوبت می‌ایستند.

وی ادامه داد: اگر تعدادی پارک در سطح شهر ایجاد شود و یا پارک موجود توسعه و تجهیز شود این مشکلات به وجود نخواهد آمد.

یکی دیگر از شهروندان ماهنشانی بیان کرد: علاوه بر اینکه این پارک، تنها پارک شهر است ولی کمبود امکاناتی هم دارد، علاوه بر کودکان، بزرگسالان نیز گاها نیاز به تخلیه استرس و انرژی‌های خود و استفاده از تجهیزاتی و لوازم ورزشی دارند ولی متاسفانه چنین امکاناتی در این پارک وجود ندارد و لوازم و تجهیزات محدود  وجود دارد جهت استفاده کودکان تعبیه شده است.

امید است با افزایش تعداد پارک‌ موجود در سطح شهر و یا تجهیز و گسترش پارک موجود، امکان تفریح و شادی کودکان و مردم شهر ماهنشان فراهم شود و زمینه‌های بهتری برای تخلیه چالش و هیجان‌ها و خستگی مردمان این شهر به وجود بیاید.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر