logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۷۵۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان زنجان:

دانشگاه فرهنگیان 574 دانشجو معلم جذب می‌کند

دانشگاه-فرهنگیان-574-دانشجو-معلم-جذب-می‌کند-
مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان زنجان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان به عنوان متولی امر راهبردی تربیت معلم در سال جاری ۳۰ هزار دانشجو معلم پذیرش خواهد کرد گفت: که از این تعداد 574 دانشجو معلم سهم استان زنجان است.

فرزانه اله‌وردی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه جهت ارزیابی صلاحیت عمومی و اختصاصی داوطلبان پذیرفته شده سه برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در سال جاری یک هزار و ۷۵۵ نفر از بین شرکت کنندگان در کنکور اختصاصی به استان زنجان معرفی خواهند شد گفت: پس از گذراندن مراحل تایید صلاحیت‌ها نهایتا 574 نفر دانشجو معلم مشغول به تحصیل می‌شوند. این در حالی است که در سال جاری ۳۰ هزار دانشجو معلم در کل کشور پذیرش خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: با توجه به فرمایش و تاکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش است، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان با محدودیت امکانات خوابگاهی و آموزشی روبرو بوده و فقط 70 نفر امکان تحصیل در پردیس‌های استان را خواهند داشت.  

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان زنجان با اشاره به اینکه علیرغم وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه فرهنگیان از نظر اساتید و کارکنان و بومی بودن محل تحصیل دانشجو معلمان باید به پردیس‌های سایر استان‌ها منتقل شوند ابراز کرد: دانشجو معلمان بعد از تحصیل به استان خود برای تدریس باز می‌گردند.  

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته هم دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، به استان‌های دیگر رفته و علیرغم پیگیری‌هایی که خودشان و خانواده‌ها داشتند به دلیل کمبود فضا و امکانات نتوانستیم آن‌ها را در استان زنجان بپذیریم.  

اله‌وردی با بیان اینکه در سال‌های اخیر استقبال رتبه‌های برتر کنکور و داوطلبان استعداد درخشان جهت ورود به دانشگاه فرهنگیان افزایش زیادی داشته است عنوان کرد: این دانشگاه در جذب رتبه‌های برتر کنکور عملکرد موفقی از خود نشان داده است. کسب رتبه‌های برتر در المپیاد‌های علمی کشور، رتبه‌های تک رقمی در آزمون کارشناسی ارشد و مقام‌های برتر در جشنواره دانشجویان نمونه از برجستگی‌های دانشگاه فرهنگیان زنجان است.  

وی اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان زنجان در رشته‌های علوم تربیتی، راهنمایی و مشاوره، زبان انگلیسی، ادبیات فارسی، آموزش الهیات و علوم اجتماعی فعال است.  

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان زنجان با بیان اینکه رشته علوم تربیتی به واسطه نیاز آموزش وپرورش بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: برای حفظ سهمیه و جذب دانشجویان نخبه بومی نیاز به همدلی و همراهی کلیه ارگان‌های تاثیر گذار استان در راستای اختصاص و توسعه فضای فیزیکی دانشگاه نیاز است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر