logo
امروز : سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۷۴۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس آموزش و پرورش ماهنشان در گفتگو با موج‌رسا مطرح کرد:

ترویج اخلاق رضوی همزمان با دهه کرامت

ترویج-اخلاق-رضوی-همزمان-با-دهه-کرامت
رئیس آموزش و پرورش ماهنشان با بیان اینکه ترویج اخلاق رضوی، اهداف برنامه‌های دهه کرامت است گفت: هدف اصلی بزرگداشت این دهه، گرامیداشت ولایتمداری، حفظ ارزش‌های دینی اسلامی و همینطور ترویج اخلاق رضوی و نشاط در جامعه است.

حجت‌الله حسنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: هدف اصلی بزرگداشت این دهه، گرامیداشت ولایتمداری، حفظ ارزش‌های دینی اسلامی و همینطور ترویج اخلاق رضوی و نشاط در جامعه است.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: ۱۰ برنامه برای دهه کرامت تا این لحظه برای اجرا در سطح مدرسه‌ای و شهرستانی برنامه‌ریزی شده است.

رئیس آموزش و پرورش ماهنشان بیان کرد: تعدادی از این برنامه‌ها در مدارس شهری برگزار شده است و در ادامه هم در مدارس روستایی برگزار خواهد شد.

وی مطرح کرد: توجه به اهل‌بیت (ع) و شناسایی شخصیت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، ترویج و نهادینه کردن ارزش‌های موجود در سنت و سیره ایشان از اهداف و اولویت‌های برنامه‌های دهه کرامت است.

حسنی بیان کرد: دهه کرامت یازده روز ابتدایی ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در ی ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا(ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

وی ابراز کرد: در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز یک ذی‌القعده به عنوان روز دختر نامگذاری شده است.

رئیس آموزش و پرورش ماهنشان یادآور شد: حضرت امام رضا (ع) به خواهرشان، «معصومه» لقب دادند، یعنی کسی که از خطا و گناه دور می‌جست و دارای مقام عصمت است.

وی ابراز کرد: حضرت معصومه (س) ویژگی‌هایی خاصی داشتند که ایشان را متمایز از دیگران می‌ساخت و برتری می‌بخشید.

رئیس آموزش و پرورش ماهنشان عنوان کرد: حضرت معصومه (س) در راستای دفاع از ولایت حضرت رضا (ع) و به امر ايشان، همراه کاروان از مدينه به سوی خراسان حرکت کرد.

وی ادامه داد: در نهايت در همين راه به شهادت رسيد و درس بزرگ آن حضرت بر شيعيان اين بود که هميشه يار و ياور ولايت و ولی خود باشيد.

حسنی بیان کرد: محدثه بودن، صبر و امیدواری و شناخت هدف، عفت و نجابت، فعالیت علمی، فعالیت سیاسی و اجتماعی و... از دیگر ویژگی‌های خاص حضرت معصومه بود.

وی تاکید کرد: این امور شخصیت حضرت معصومه (س) را برجسته کرده و مقام ایشان را نشان می‌دهد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر