logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۷۴۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ایجرود:

تکریم دختران ماموریت ذاتی جمهوری اسلامی است

تکریم-دختران-ماموریت-ذاتی-جمهوری-اسلامی-است-
امام جمعه ایجرود تکریم دختران را ماموریت ذاتی جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم دهه پنجم از عمر انقلاب اسلامی، بحث الگوی تعالی دختران است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام محمد زرینه در خطبه‌های این هفته ایجرود، جان انسان را دریای زلال معرفی کرده و گفت: اگر اعمال و افکار ناشایست جان آدمی را آلوده نکند، بهشت منتظر انسان است. غذای حرام، فکر باطل، چاه کندن و بد گفتن و بد خواستن برای دیگران و هتک حیثیت مردم، موجب شعله‌ور شدن آتش درون و آلوده شدن کوثر جان می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به آغاز دهه مبارک کرامت و سالروز میلاد فرخنده کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختران، با تبریک این مناسبت‌ها خصوصا به بانوان و دختران شریفه، عفیفه و نجیبه شهرستان گفت: اتصال روحی بین زائر و مزور و مواهب بسیار زیارت بانوی کرامت، به انسان کمال و رشد و تعالی معنوی می‌دهد، طهارت روحی می‌آورد و آدمی را لایق ورود به بهشت برین می‌کند.

امام جمعه ایجرود تکریم دختران را ماموریت ذاتی جمهوری اسلامی خوانده و بیان کرد: یکی از موضوعات مهم دهه پنجم از عمر انقلاب اسلامی، بحث الگوی تعالی دختران است. باید اصول و مبانی، نیازها و کشش‌ها، نقش‌ها و ماموریت‌ها را برای طراحی این الگو شناسایی و استخراج کنیم.

حجت‌الاسلام زرینه ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان، کارگزاران و زائران بیت‌الله الحرام گفت: به فرموده ولی امر مسلمین جهان، حج امسال، حج برائت است، حج امسال به مدد الهی، نقطه عطف بیداری اسلامی و جهانی در مواجهه با رژیم غاصب صهیونیستی خواهد شد و نابودی و رسوایی او و حامیانش را زودتر و نزدیک‌تر خواهد رساند.

وی با دعوت به حضور در پای صندوق‌های رای از مردم شریف آن حوزه‌های انتخابیه که انتخابات آنها به دور دوم کشیده شده گفت: به لطف خداوند دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مانند دور اول آن، با شکوه و عظمت برگزار شود و حضور حماسی و آگاهانه مردم همیشه در صحنه، باعث تشکیل و تکمیل مجلس انقلابی، قوی و کارآمد شود.

امام جمعه ایجرود با اشاره به مصادیق کرامت گفت: همه در تحصیل کرامت‌ها و تخلق یافتن به گشاده‌رویی، پرهیز از حسادت، ذلت‌ناپذیری، راستگویی، وفای به عهد، حفظ زبان، قناعت، گذشت، سادگی، تکریم همسایه و مسلمان، کمک به ایتام و نیازمندان، احترام به بانوان، تکریم عالِم، پرهیز از اختلاف و دشمنی، حفظ وحدت و انسجام باید تلاش کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر