logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۷۴۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس جمعیت هلال احمر خدابنده خبر داد:

توزیع 7 بسته معیشتی و دارویی در خدابنده

توزیع-7-بسته-معیشتی-و-دارویی-در-خدابنده
رئیس جمعیت هلال احمر خدابنده از توزیع هفت فقره بسته‌ معیشتی و دارویی به مبلغ 402 میلیون تومان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نسیم اشراق، حسینعلی رفیعی با اشاره به هفته جهانی هلال‌احمر و صلیب سرخ که از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت‌ماه است بیان داشت: جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۹۲۲ میلادی (۱۳۰۱هجری شمسی) تاسیس و توسط کمیته بین المللی صلیب سرخ به رسمیت شناخته شد و پس از آن به عضویت فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در‌آمد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در سال ۱۹۸۰ جمعیت ملی شیر و خورشید نام و نشان خود را به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر داد و شعبات استانی و محلی و امکانات و فعالیت‌های خود را گسترش داد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان خدابنده ادامه داد: بیشترین فعالیت‌های جمعیت ملی ایران بر ارائه خدمات امدادی به افراد آسیب دیده سوانح طبیعی و ساخته دست بشر، انجام فعالیت‌های عام‌المنفعه و داوطلبانه و آموزش همگانی متمرکز است.

وی افزود: هشتم ماه می سال ۲۰۲۴ مصادف با روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر و در کشور ایران از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت هفته هلال احمر نام گذاری شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان خدابنده گفت: بر خود وظیفه می‌دانم که این ایام گرامیداشت و بزرگداشت مقام ایثارگران و جان برکفان جمعیت هلال احمر و هم چنین هفته بسیج سازندگی را تبریک و ارج نهم.

این مسئول ادامه داد: از عموم مردم شریف شهرستان خدابنده دعوت می‌کنم تا با خدمات داوطلبانه و عام‌المنفعه و با احسان خیرات و موقوفات خود حامی جمعیت بزرگ هلال‌احمر باشند.

رفیعی در ادامه با اشاره به برخی اقدامات انجام شده افزود: برگزاری اردوی جوانان در زرند، افتتاح خانه هلال روستای زاغج، تعویض و نصب تابلوهای ورودی شعبه، برقراری نظم اداری و ورود و خروج پرسنل از جمله فعالیت‌های اداره هلال‌احمر خدابنده است.

وی ادامه داد: شرکت در همه جلسات فرمانداری و شورای اداری شهرستان و تعامل با سایر ادارات، برگزاری مداوم دوره‌های آموزشی و همکاری با مدارس، جذب کمک‌های خیرین در قالب نقدی، لباس، کیف و کفش و آب مصرفی از دیگر اقدامات این اداره است.

رفیعی افزود: برگزاری اردوی طرح پاس ویژه جوانان مددجوی بهزیستی و کمیته امداد از کارخانه سیمان سال ۱۴۰۲، اجرای برنامه‌های شاخص هفته داوطلبان در هفته گرامی‌داشت داوطلبی در آذر ماه سال ۱۴۰۲، فراخوان عضویت به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: اجرای غربالگری در نماز جمعه، کتابخانه‌ها و مراسمات مذهبی در قالب فشار خون و قندخون، جشن رزمایش مومنانه خانه هلال سجاس، اعزام کاروان سلامت به روستاهای کم برخوردار بخش سجاسرود با تیم پزشکی محقق شده است.

رفیعی افزود: ۷ فقره توزیع بسته های معیشتی و دارویی به مبلغ 402میلیون تومان، اجرای طرح آموزش مناطق حاشیه نشین شهر قیدار با همکاری معاونت اجتماعی فرمانداری شهرستان و پیگیری و حل مشکلات پایگاههای امدادی از دیگر اقدامات اداره هلال احمر خدابنده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر