logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۷۴۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
یادداشت؛

معصومه(س) تفسیر زیبای حیای فاطمی است

معصومه(س)-تفسیر-زیبای-حیای-فاطمی-است
بی‌شک برای دختران این مرز و بوم که در سایه‌سار کرامت رضای مرضیه و خواهر گرامی‌اش، روزگار می‌گذرانند هیچ ارزشی بالاتر از فرهنگ زیبای حجب و حیای فاطمی نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» امشب منزل حضرت امام موسی بن‌جعفر(ع) و نجمه خاتون غرق در شادی و سرور است چرا که معصومه می‌آید تا زینب‌وار، برای رضا(ع)، خواهری کند و قم را به مأمن و پناهی برای دوستداران فرزندان آل‌محمد(ص)، تبدیل کند.

بیشتر بخوانید

آری هنگامه‌ تولدی معصومانه از فرزندان موسی‌بن‌جعفر (ع) است که با آمدنش، عطر لاله‌های سرخ و مهربان هجرت را، به جان شهر قم می‌دمد.

او که، بوی زینب(س) و کربلا، بوی حسین(ع) می‌دهد و برای برادر و مولای خود، رضا(ع) خواهرانه ولایتمداری می‌کند تا قم عِطر وجودش را تا قیامت به جان بخرد.

امام صادق(ع) فرموده‌اند « قم کوفه کوچک ماست. برای بهشت هشت در است که سه در آن به سوی قم است. زنی در قم وفات می‌کند که از اولاد من و نامش فاطمه(س) است. در روز قیامت با شفاعت او تمام شیعیان من وارد بهشت می‌شوند» و حال در شب میلادش، مشهدالرضا و قم نیز آذین‌بند این شعف و سرور بی‌پايان شده تا معصومه(س) خاندان عصمت را میزبانی کند.

آری... ای فاطمه معصومه(س)، این چراغانی کردن و این همه این آراستن‌ها و گل‌آرایی حرم، برای توست که با آمدنت نور دل‌های بی‌قرار ما خواهی شد و ملجأ و پناهی برای حاجات این سرزمین و چه زیباست که روز میلادت در تقویم ما روز دختر را اعتبار داده تا دختران این سرزمین بدانند برای فاطمی شدن و فاطمی ماندن اسوه و الگویی چون تو، نیاز است که در راه ولایت، رنج غربت و محنت دشمنان را به جان خریدی تا پاکدامنی و معصوميت آل‌طه را به تجسم برسانی.

زهرا مرادوند، کارشناس مذهبی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر