logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۷۴۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان:

روستای قروه ابهر پایگاه میراث فرهنگی می‌شود

روستای-قروه-ابهر-پایگاه-میراث-فرهنگی-می‌شود-
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: ما از طریق وزارتخانه پیگیری کردیم که روستای قروه شهرستان ابهر به عنوان پایگاه میراث ملی ثبت شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» سیدسعید صفوی در جلسه انجمن میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابهر گفت: روستای قروه با ظرفیت بسیار خوب می‌تواند مسیرهای در حقیقت خاصی را برای شهرستان ابهر به ارمغان بیاورد.

بیشتر بخوانید

 وی افزود: شهردارها چند وظیفه ذاتی دارند که اصولاً چند مورد اول مانند سنگ‌فرش، آسفالت‌ریزی، جمع‌آوری زباله و‌... را انجام می‌دهند، ولی در دنیای کنونی کالبد شهرها و روستاها یک جان و روحی دارد که در حقیقت آن شهروندانی هستند در آن زندگی می‌کنند و مهم‌تر از کالبد شرایط فیزیکی روستا و شهر است که ما بیشتر به این بخش در حقیقت نگاه داریم.

صفوی تصریح کرد: جامعه محلی قروه به ویژه شورا و دهیار سال قبل مهرماه میزبان ۵۴ نفر عضو هیأت علمی، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دکترا در روستای تاریخی قروه بودند و در قالب کارگروه و کمیته مطالعاتی میدانی را انجام دادند که نتیجه این مطالعات هشت اردیبهشت‌ماه در دانشگاه تهران پردیس هنرهای زیبا با حضور اساتید این دانشگاه و دانشجویان کار بسیار خوب و قوی را ارائه دادند، که نتیجه آن به صورت یک کتاب ارائه خواهد شد که این مطالعات می‌تواند مبنای مطالعات دیگری را شکل دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: این کار خیلی بزرگی که در این شهرستان رخ داد و یک مرجع علمی کشوری، یک روستا را پایلوت کرد و نهایت مطالعاتی را در این شهرستان انجام داد همین مبنا باعث شد که ما از طریق وزارتخانه پیگیری کنیم که قروه به عنوان پایگاه میراث ملی ثبت شود. فرمانداری نیز نهایت تلاش خود را در این زمینه انجام دهد تا این‌ موضوع مهم که اثرهای مثبت زیادی دارد، محقق شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر