logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۷۴۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

مشکل آب روستای مغانلو در مسیر همواری است

مشکل-آب-روستای-مغانلو-در-مسیر-همواری-است
مشکل کم آبی و شور بودن آب روستای مغانلو به دلیل حفر چاه و ایجاد سد کوچک در مسیر همواری است که این پروژه در آینده نزدیک به بهره‌برداری رسیده و مشکل مردم در این زمینه حل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» آب مایع حیاتی است از هر سو که به زندگی جوامع بشری و همه موجودات بنگری برای ادامه حیات نیازمند آب، این مایع حیاتی هستند.

بیشتر بخوانید

نبود و کمبود این مایع حیاتی می‌تواند خسارت‌های سنگین و غیر قابل جبرانی برای حیات بشر داشته باشند.

در سال‌های اخیر نیز به دلیل کمبود میزان بارش، میزان آب‌ها در سطح شهرها و روستا نیز پایین آمده و مشکلاتی برای اهالی پدید می‌آورند که مسئولان با کمک اهالی باید در جهت حل این مشکلات بکوشند.

روستای مغانلو از توابع بخش مرکزی ماهنشان با جمعیتی بالغ بر ۳۵۰ نفر در طی سال‌های اخیر با مشکل کم‌آبی آب آشامیدنی مواجه شده‌اند.

آب آشامیدنی علاوه بر کمبود، طعم شوری نیز داشت و این امر مشکلات متعددی برای اهالی به وجود می‌آورد.

یکی از اهالی این روستا در رابطه با مشکل آب شرب در گفتگو با موج‌رسا اذعان کرد: کمبود آب سبب قطعی‌هایی در طول روز می‌شود و آب جیره‌بندی می‌شود و اگر جیره‌بندی نشود پاسخگوی نیاز نخواهد بود.

وی ادامه داد: حدود دو سال است که به دلیل کمبود بارش‌ها و خشک‌سالی چشمه‌ها باعث تنش آبی شده است که این تنش در تابستان‌ها و فصول گرم سال محسوس‌تر است.

این فرد ادامه داد: آبی که در دسترس مردم قرار می‌گیرد شور است و کیفیت چندانی ندارد ولی چاره‌ای دیگری نداریم.

یکی دیگر از اهالی روستا گفت: کمبود آب زمینه‌ساز مشکلاتی برای روستانشینان شده است و گذران زندگی را برایمان سخت کرده است.

سمیرا صمدی، دهیار روستای مغانلو نیز به موج‌رسا گفت: آب شرب روستا علاوه بر کمبود، شور نیز بود و در تابستان دچار قطعی‌های مکرر می‌شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ این مشکل را پیگیری کردیم و اداره آب شهرستان ماهنشان با همکاری دهیاری و اهالی روستا اقدام به حفر قنات و ایجاد سد کوچک کرد..

دهیار روستای مغانلو ادامه داد: اداره برق شهرستان ماهنشان نیز جهت ارائه ترانس و شناور با ما همکاری کردند.

وی عنوان کرد: پروژه در مراحل پایانی است و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد تا مشکل کمبود و شوری آب روستا حل شود.

با این وجود امید است مسئولان در همه زمینه‌ها پیگیر، پشتیبان و یاری‌رسان مردم بوده و آنان را در حل مشکلات کمک و یاری دهند و مردم دلشان به بودن مسئولانی دلسوز و مهربان مطمئن شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر