logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۷۴۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وقتی که جلسات خانگی قرآن به ماه رمضان خلاصه نمی‌شود؛

روایت برگزاری سنت‌های شیرین در ماهنشان

-روایت-برگزاری-سنت‌های-شیرین-در-ماهنشان
آیین زیبای جلسات خانگی قرآن کریم توسط بانوان در ماهنشان در حال اجر است که این جلسات آثار و برکات فراوانی برای افراد به ارمغان می‌آورد و سبب بهتر شدن زندگی افراد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» قرآن کتاب آسمانی ما مسلمانان است و در آن اصول و روش‌های صحیح زندگی ارائه شده است و تلاوت این کتاب آسمانی نیز دارای آثار و برکاتی است از جمله این برکات دوری از شیطان است این کتاب آسمانی قلب و روح انسان را جلا می‌هد، با تلاوت قرآن به بزرگی، عظمت و مهربانی خداوند بیشتر پی برده می‌شود.

بیشتر بخوانید

حال آنکه با جمع‌‌خوانی قرآن کریم  به مراتب دارای آثاری بیشتر و بهتر بوده و با حضور افراد در این جمع‌ها سایر افراد نیز به این جمع قرآن‌خوانی ترغیب شده و حضور پیدا می‌کنند.

بانوان ماهنشانی نیز به تشکیل جلسات خانگی قرآن کریم اقدام کرده و هر هفته در منزل یکی از بانوان به جمع خوانی اقدام می‌کنند.

یکی از بانوان حاضر در این جمع‌خوانی به موج‌رسا گفت: در این جلسات خانگی قبل از تلاوت دورهمی قرآن کریم به حمد و ستایش پروردگار و صلوات پرداخته می‌شود، حین تلاوت قرآن توسط بانوان اشکالات فرد تلاوت کننده نیز برطرف می‌شود.

وی افزود: در این جمع قرآن خوانی علاوه بر مسائل قرآنی کار‌های جهادی، اخلاقی، کمک به همنوعان، گره‌‌گشایی توسط بانوان نیز انجام می‌شود.

زینب بالایی بانی این جلسات خانگی قرآن‌خوانی در گفتگو با موج‌رسا گفت: ما از دوران دبیرستان در مسجد جزء‌خوانی داشتیم و چون هنگام اخذ دیپلم تربیت معلم قرآنی هم گرفتم در مسجد آموزش قرآن هم داشتم.

وی ادامه داد: تا سال گذشته بعد از چند سال این برنامه عملی شده و برنامه بر آن شد بانوان در خانه‌های بانوان شرکت کننده هم قرآن خوانی داشته باشند.

بالایی ادامه داد: قبل از شروع قرآن خوانی حمد و ستایش و صلوات و نکات راهکارهای موفق در زندگیِ آن جزء را بیان می‌کنیم و در هنگام قرآن خوانی اشکالات تلاوت کننده‌ها بیان شده و صحیح‌خوانی قرآن آموزش داده می‌شود.

وی مطرح کرد: بجز قرآن خوانی، کارهای جهادی ، اخلاقی و کمک به هم نوعان، کمک به بیماران و تهیه و عرضه بسته‌های معیشتی از جمله برنامه‌های این بانوان است.

بالایی ابراز کرد: اگر افرادی با هم ناراحت باشند و کدورتی بین آن‌ها باشد اقدام به رفع کدورت آن‌ها می‌کنیم.

وی ادامه داد: آثار و برکات قرآن در زندگی بسیار است که از جمله آن‌ها داشتن حس آرامش و ارائه راه، روش و اخلاق و منش بر اساس آموزه‌های قرآنی است.

بالایی مطرح کرد: کودکانی که همراه مادران خود در جزء خوانی‌ها حضور دارند نیز تحت تأثیر این جلسات قرار گرفته و علاقه فراوانی جهت حضور در این جلسات دارند و آموزش قرآن دارند.

برپایی جلسات جمع خوانی قرآن آثار و برکات فراوانی برای زندگی افراد دارد، افراد می‌توانند این جمع‌ها را تشکیل و یا گسترش دهند و همنوعان خود را جهت شرکت در این جلسات ترغیب کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر