logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۷۴۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ماهنشان:

حضرت معصومه (س) از عالی‌ترین نمونه‌های بندگی خدا است

حضرت-معصومه-(س)-از-عالی‌ترین-نمونه‌های-بندگی-خدا-است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ماهنشان گفت: حضرت معصومه (س) یکی از عالی‌ترین نمونه‌های بندگی خدا از خاندان ولایت و امامت و کریمه اهل‌بیت است.

رسول مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: حضرت معصومه (س) یکی از عالی‌ترین نمونه‌های عبادت و بندگی خدا از خاندان ولایت و امامت، کریمه اهل‌بیت است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ایشان با عبادت و شب زنده‌داری ۱۷ روزه‌اش در واپسین روزهای عمر شریفش گوشه‌ای از یک عمر عبودیت و خضوع و خشوع در برابر ذات پاک الهی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ماهنشان مطرح کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) دارای شخصیتی رفیع و والایی است به طوری که ائمه (ع) از این بانو، با تکریم یاد کرده‌اند.

وی گفت: حتی پیش از ولادت آن حضرت، بلکه پیش از ولادت پدر بزرگوارش، نام او بر زبان بعضی از ائمه (ع) آمده و از مقام والای او سخن گفته‌اند.

مقدم ابراز کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند؛ «شهر قم، حرم ما است و در آن زنی از فرزندان من مدفون می‌شود، به نام فاطمه هر کس او را زیارت کند بهشت برای او ثابت می‌شود».

وی خاطرنشان کرد: همه این بیانات حاکی از شأن، عظمت و فضیلت این بانوی مکرم اسلام است. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ماهنشان بیان کرد: حضرت معصومه (س) خصوصیات و فضایلی داشتند که باعث عظمت و درخشش او در میان دیگر امامزادگان شده است از جمله آنان شرافت خانوادگی، عبارت و ... است.

وی تصریح کرد: او ماه تابانی است که از برج امامت طلوع کرده در آغوش امامت تربیت یافته، قنداقه امامت را نیز در دامن خود پرورش داده است زیرا او دختر امام ، خواهر امام و عمه امام است.

مقدم عنوان کرد: از ویژگی‌های بارز حضرت معصومه (س)، محدثه است که ایشان از علوم اسلام و آل محمد (ص)، آگاهی داشت.

وی افزود: آن حضرت از جمله روایت کنندگان حدیث بود و چندین حدیث است که در سند آن‌ها نام حضرت فاطمه معصومه (س) به چشم می‌خورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ماهنشان گفت: روایت شده است که حضرت رضا (ع) فرمودند؛ «کسی که معصومه را در قم زیارت بکند مانند آن است که مرا زیارت کرده است».

وی مطرح کرد: سخن فوق از امام معصوم (ع) شاید اشاره‌ای باشد که حضرت معصومه (س) دارای مقام عصمت بوده است.

وی اظهار کرد: امام جعفر صادق (ع) در این رابطه می‌فرمایند؛ با شفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت می‌شوند».

مقدم افزود: امام رضا (ع) زیارتنامه‌ای در شأن حضرت معصومه (س) صادر فرموده است که بعد از فاطمه زهرا (س)، تنها زیارتنامه که از یک امام معصوم برای یک زن نقل شده و هیچ‌ یک از بانوان خاندان عصمت و طهارت زیارت مخصوص از امام ندارد.

وی یادآور شد: نامگذاری روز ملی دختر در زادروز آن حضرت، حرکتی نمادین برای گوشزد کردن شخصیت حضرت معصومه(س) و ترویج ابعاد وجودی این دختر اهل بیت در میان دختران مسلمان و در نهایت الگوسازی از شخصیت آن حضرت برای دختران این مرز و بوم است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر