logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۷۴۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

انتخابات رکن اصلی نظام است

انتخابات-رکن-اصلی-نظام-است-
نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر پایه دو بنیاد جمهوریت و اسلامیت استوار است و حضور و مشارکت مردم در این امر مهم است که بايد با آن پرداخته شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» از مواردی که به برکت وجود انقلاب تحقق یافته است حضور مردم در عرصه‌های مختلف بوده که ارتباط مستقیم با انقلاب و آرمان‌های امام راحل دارد.

بیشتر بخوانید

انقلاب اسلامی ایران به برکت وجود جوانان انقلابی‌ به پیروزی رسید جوانانی که با نثار خون خود باعث شکوفایی انقلاب نو پا شدند دشمنان انقلاب بارها خواستند با ترفندهای جدید مانع رشد انقلاب شوند ولی هر بار با شکست روبرو شدند و این رمز همان اتحاد بین مردم است که اجازه نداده دشمنان بر کشور و امورات آن دخل و تصرفی داشته باشند.

بنابراین مشارکت مردم در تمام عرصه‌ها نشان دهنده مردم سالار بودن نظام است نظامی که مردم و خواسته‌های آن جزو اولویت‌ها است و حضور و مشارکت مردم در راس امور قرار دارد.

با این وجود امر انتخابات در جامعه از جمله عوامل مهمی است که باید جدی گرفته شود چنانچه مردم در دوره اول انتخابات با حضور خود دشمنان نظام را ناامید کردند در دوره دوم انتخابات نیز حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای باید جدی گرفته شود.

نباید فراموش کرد که برای پابرجایی جمهوری اسلامی شهدای زیادی تقدیم انقلاب شد تا مردم خود برای آینده و کشورشان تصمیم بگیرند و پای کار باشند.

در انقلاب اسلامی حضور و مشارکت مردم یعنی مردم تمام قد برای آرمان‌های انقلاب ارزش قائل هستند و از آن دفاع می‌کنند.

یادمان باشد ما هر کدام در سرنوشت کشور خود سهیم هستیم و هیچ کدام تافته جدا بافته نیستیم دقت کنیم چه کسی را انتخاب می‌کنیم فراموش نکنیم همه در قبال شهدا مسئول هستیم آنها رفتند تا آبرو، شرف، انسانیت و آزادی در جامعه مستحکم باشد.

و اما منتخبین مردم باید در نظر داشته باشند بعد از راهیابی به مجلس پیگیر وعده‌های خود باشند، یادشان باشد مردم روی آنها حساب باز کرده و اعتماد کرده‌اند. نباید طوری باشد که بعد از راهیابی به مجلس راه خود را پیش بگیرند و نسبت به مطالبات مردم بی‌تفاوت باشند.

سمیرا قربانی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر