logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۷۴۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

خصوصیات اخلاقی حضرت معصومه(س) برای جوانان تبیین شود

خصوصیات-اخلاقی-حضرت-معصومه(س)-برای-جوانان-تبیین-شود-
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بارز در انسان که همه روانشناسان بر روی آن تاکید دارند و بحث بهره‌گیری از الگوها است گفت: خصوصیات اخلاقی حضرت معصومه(س) در بین جوانان تبیین شود.

حجت‌الاسلام تقی محدر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بارز در انسان که همه روان‌شناسان بر روی آن تاکید دارند، بحث بهره‌گیری از الگوها است که انسان نیازمند وجود یک الگو در زندگی است اظهار کرد: بهترین راه الگوبرداری این است که افراد بخواهند از ائمه اطهار(ع) الگوبرداری داشته باشند.

بیشتر بخوانید

 وی با بیان اینکه مهمترین بحث در جامعه الگو‌برداری درست است که جوانان و نوجوانان به جای بهره‌برداری از الگوهای پوچ باید سیره امامان و پیامبران را مورد بررسی قرار دهند ابراز کرد: بسیاری از مشکلات تربیتی در جامعه نتیجه الگو‌برداری نادرست است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان ابراز کرد: سالروز میلاد فرخنده حضرت معصومه(س) که به عنوان روز دختر نامگذاری شده و لازم است بانوان درباره زندگی و منش ایشان تحقیق و بررسی داشته باشند و از ایشان الگو‌برداری کنند.

حجت‌الاسلام محدر ابراز کرد: الگو‌برداری مناسب راه نجات از بسیاری از آفات در جامعه است و باید به آن پرداخته شود حضرت فاطمه معصومه(ع) خواهر امام هشتم شیعیان است که در فضیلت و آگاهی ایشان زبانزد خاص و عام است.  

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) با بهره‌گیری از معارف ناب شیعی و با تلاش بی‌نظیر در راه کسب معارف اسلامی نزد خداوند دارای جایگاه ویژه است افزود: افرادی که نزد پروردگار دارای جایگاه ویژه باشند مناسب‌ترین فرد برای الگو‌برداری است و اشخاصی که از آنها الگو‌برداری داشته باشند گمراه نخواهند شد.  

حجت‌الاسلام محدر عنوان کرد: بالا بودن سطح آگاهی و دانش در جوانان گامی موثر برای انتخاب الگو مناسب در جامعه است و امامان معصوم از جمله فاطمه معصومه(س) تمام شرایط الگو بودن و مقتدا بودن را دارا بوده و باید خصوصیات اخلاقی ایشان در جامعه تبیین شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر