logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۷۳۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت:

بسیج سازندگی نماد محرومیت‌زدایی است

بسیج-سازندگی-نماد-محرومیت‌زدایی-است
بسیج سازندگی نماد محرومیت‌زدایی است، این نهاد پُرتوان، سخت‌کوش در همه ابعاد یاری‌رسان محرومان است تا غبار محرومیت از چهره مناطق مختلف ایران عزیز پاک نماید .

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» نهاد بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری شکل گرفت.

بیشتر بخوانید

هدف از ایجاد این نهاد با ارزش استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی، فعال و تلاشگر در قالب اردو‌های جهادی جهت زدودن محرومیت و ایجاد عدالت در اقصی نقاط ایران اسلامی بود.

کارآفرینی و اشتغال، محرومیت‌زدایی و انجام طرح‌های عمرانی، کمک‌های مومنانه، ارائه خدمات بهداشت و درمان و ... تنها گوشه‌های از حرکت‌ها و اقدامات جوانان و نیروهای مجاهدی است که در عرصه بسیج سازندگی فعالیت می‌کنند.

تلاش‌ها و فعالیت‌هایی صادقانه که هر کدام در اندازه و حد خود در زدودن محرومیت در ایران عزیز نقشی داشته‌اند.

نیروهای پویا و سخت‌‌کوش بسیج سازندگی علاوه بر خدمات یاد شده در مناطق مختلف کشور سهمی عمده و عمیق دارند در برهه‌های حساس و خطیر علی‌الخصوص در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و ... در کنار مردم حضور داشته و همانند یک پشتیبان و حامی پشتیبان ملت ایران بوده‌اند.

قطعا بسیج سازندگی همچون سال‌های گذشته با عظمی راسخ و دستانی پُرتوان پا در عرصه گذاشته بودند و هر چه در توان داشتند خالصانه و در راه خدا و خدمت به خلق او و اطاعت به امر رهبر عزیز ایران اسلامی به بهترین صورت به انجام رساندند.

امسال نیز با توجه شعار سال همانند گذشته و بیشتر از گذشته به اقدامات و فعالیت‌های ستودنی خود ادامه خواهند داد.

اقدامات و فعالیت‌های بسیج سازندگی آنقدر مهم و مورد تاکید است که مقام معظم رهبری در این باره آنان را مورد خطاب قرار داده و می‌فرمایند: جوانان عزیز گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی، افزون بر چند کلمه‌‌ای که حضوراً گفته شد:

 اوّلاً: کارتان با ارزش است؛ سپاس امثال من حق آن را ادا نمی‌کند؛ سپاس خدا نصیبتان باد.

 ثانیاً: کار جهادی، به معنی کار برخواسته از ایمان و به کارگیرنده‌ هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است؛ و این دو هیچ یک، نقطه‌ پایان ندارد؛ پس کار جهادی امروز شما می تواند ده‌ها و صدها برابر، کیفیت و ارتقا و گسترش یابد.

این سخنان نشان از اهمیت و ارزش بسیج سازندگی و اقدامات آن را دارد اقداماتی که دارای ارزش‌ها و ابعاد معنوی را برای فعالین این عرصه و جوانان دارد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر