logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۷۳۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
استاد حوزه و دانشگاه‌ در گفتگو با موج‌رسا:

تبیین اهمیت انتخابات برای مشارکت مردم ضروری است

تبیین-اهمیت-انتخابات-برای-مشارکت-مردم-ضروری-است-
استاد حوزه و دانشگاه‌ با بیان اینکه حضور مردم در عرصه‌های مختلف امری لازم و ضروری است گفت: تبیین اهمیت انتخابات باعث افزایش مشارکت مردمی می‌شود.

حجت‌الاسلام عنايت‌الله شامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه با توجه به این نکته که ساختار حکومت جمهوری اسلامی ایران بر اساس رای، آرا و مشارکت مردم صورت می‌گیرد و برای تعیین مسئولین نظام حرف اول را مردم می‌زنند اظهار کرد: تمام ارگان‌های تصمیم گیرنده کلان در جامعه به غیر از قوه قضائیه تکیه بر آرای مردم شکل گرفته و فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: طبق قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی انتخاب افراد منتخب در مجلس، انتخاب رئیس جمهور و انتخاب افراد در مجلس خبرگان با مشارکت مردم صورت می‌گیرد و می‌توان به این نتیجه رسید که حضور مردم نقش کلیدی در انتخابات دارد.

استاد حوزه و دانشگاه‌ ابراز کرد: حضور مردم در عرصه‌های مختلف امری لازم و ضروری است و ساختار نظام بر اساس حضور مردم‌ شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام شامی گفت: مجلس شورای اسلامی مجلسی است که منتخبین آن با رای مردم تعیین می‌شود و تصميم‌گيری در حوزه‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی با مجلس شورای اسلامی است.

 وی افزود: همانطور که در دهه‌های گذشته مجلس شورای اسلامی شکل گرقته و حضور مردم فعال بوده است شرکت در دوره دوم انتخابات هم امری ضروری است.

استاد حوزه و دانشگاه‌ ابراز کرد: مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات مهم است زیرا تمام مسئولیت‌ها برعهده مردم بوده و تبیین اهمیت انتخابات باعث افزایش مشارکت مردمی می‌شود و اهميت مشارکت مردم در انتخابات باید تبیین شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر