logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۷۳۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر ستاد انتخابات استان زنجان در راستای احتمال تخلفات کاندیداها هشدار داد:

رد نامزد متخلف انتخابات قبل از امضای اعتبارنامه

رد-نامزد-متخلف-انتخابات-قبل-از-امضای-اعتبارنامه
دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: در صورت تخلف کاندیداها؛ تا روزی که بحث تحلیف و اعتبارنامه نامزدها امضا نشده باشد احتمال رد شدن وجود دارد حتی اگر این نامزد رای آورده باشد.

ولی‌الله رحیمی در گفتکو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: در حوزه انتخابیه زنجان و طارم و همچنین حوزه انتخابیه خدابنده، انتخابات به صورت نیمه الکترونیک و همانند دور قبل خواهد بود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در این مرحله از انتخابات تعداد ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم و خدابنده مستقر هستند. به طوری که در حوزه انتخابیه زنجان – طارم ۱۹۹ شعبه ثابت و ۱۳۲ صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده ۹۰ شعبه ثابت و ۷۰ صندوق سیار اخذ رای پیش‌بینی شده و بیش از ۷ هزار نفر نیرو نیز در این مرحله از انتخابات خدمات‌رسانی خواهند کرد.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان در ادامه در پاسخ به این سوال که نحوه برخورد با کاندایدهایی که تخلف داشته باشند چگونه خواهد بود؟ یادآور شد: رسیدگی به تخلفات دارای فرایندی است، به طوری تخلفات در هیأت نظارت بررسی و جرم‌انگاری می‌شود و در نهایت از طریق دادگستری و همچنین شعبه ۹ که مختص جرائم و تخلفات انتخابات ایجاد شده است، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه اگر تخلف محرز شود، شورای نگهبان بررسی را انجام داده و نهایتا نظر می‌دهد، تاکید کرد: تا اولین روزی که بحث تحلیف و اعتبارنامه امضا نشده، احتمال رد شدن نامزد انتخابات وجود دارد حتی اگر این کاندیدا رای هم آورده باشد.

رحیمی همچنین در پاسخ به این سوال که کاندیداها اعلام می‌کنند که ناظران در انتخابات پیشرو، بومی نباشند آیا این امکان وجود دارد یا خیر؟ یادآور شد: اگر فردی مستند دارای مدرکی است که جانبداری شده است، موضوع قابل رسیدکی است. بله این درخواست از دو حوزه انتخابیه شده بود اما ما نهایت دقت را به کار می‌بریم تا افرادی که واقعا بی‌طرف هستند و هیچ نگاه خاصی نداشته و وابسته به جناه و فردی نباشند استفاده کنیم علاوه بر این نامزدها نیز مطلع‌ هستند که افراد بی‌طرف مجری انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر