logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۷۳۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

قبرستان متروکه دهخدا باید تغییر کاربری دهد

قبرستان-متروکه-دهخدا-باید-تغییر-کاربری-دهد
قبرستان قدیمی و متروکه منطقه دهخدای شهر زنجان که موجب مشکلاتی برای شهروندان شده است با مشارکت و همراهی اوقاف و شهرداری تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان زنجان؛ جلسه تعیین تکلیف وضعیت قبرستان منطقه قدیمی دهخدا شهر زنجان با حضور مدیران دستگاه‌های متولی برگزار شد.

بیشتر بخوانید

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در این جلسه، گفت: مردم از شرایط موجود این محل اذیت می‌شوند‌، نهادهای متولی می‌توانند تغییر کاربری بدهند و باید اینکار را انجام دهند. 

وی با تاکید تغییر این فضا گفت: نباید دود این مسئله به چشم مردم برود تا تابستان امسال تغییر کاربری به پارک باید تصویب شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه خوشبختانه هیچ نهادی دنبال منفعت در این مسئله نیست، یادآور شد: در نهایت دیدگاه اوقاف هم باید این باشد که مردم اذیت نشوند. اگر راهکار میان بر برای حل مسئله هست باید انجام گیرد. 

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان هم در این نشست، گفت: جلسات متعدد قبلی منجر به تفاهم نامه‌ای شد و باید کار را قانونی پیش ببریم و ما هم دغدغه مردم را داریم، اما توافقات باید کارشناسی شده باشد.

وی ادامه داد: موافق پیشبرد امور به نفع مردم هستیم چون یکی از کارکردهای اساسی وقف برای آسایش مردم است و الان هم همانگونه است اما بعضی مقرارت در اختیار ما نیست و آماده هستیم به شرط باقی ماندن این محل به صورت وقفی خود شهرداری آن را به پارک تبدیل کند.

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان نیز در ادامه جلسه، گفت: تغییر کاربری این مکان می‌تواند انجام شود و برای ما فرق نمی‌کند که چه کاربری برای آن تصویب شود چون هدف ما آبادانی شهر است.

وی اظهار کرد: خود اوقاف هم می‌تواند این زمین را آباد کند و ما می‌توانیم این کار را تسهیل کنیم اما باید زمان بندی شده باشد و آماده برگزاری مناقصه تعیین پیمانکار هستیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر