logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۷۳۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
منتخب مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

نداشتن معرفت از دین، در جامعه چالش‌ساز است

نداشتن-معرفت-از-دین،-در-جامعه-چالش‌ساز-است
منتخب مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نداشتن درک عمیق از دین، در جامعه چالش‌ساز است، گفت: افرادی که معرفت عمیق از دین ندارند مخصوصا اگر مسئول باشند در جامعه چالش‌های مهمی ایجاد می‌کنند‌.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام جواد جعفری امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ماهنشان گفت: افرادی که معرفت عمیق از دین ندارند مخصوصا اگر مسئول باشند در جامعه چالش‌های مهمی ایجاد می‌کنند‌.

بیشتر بخوانید

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند؛ آن کسانی از اصحاب ‌ما که فهم عمیقی از دین نیابند و کسب نکنند، این افراد هیچ خیری ندارند.

منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: از افرادی که اطلاعات دقیق و عمیقی از دین ندارند به هیچ شخصی خیری نمی‌رسد.

وی مطرح کرد: در تجربه انقلاب و نزدیک به ۵۰ ساله به صورت محسوس قابل مشاهده است که افرادی که در مَناسب مختلف ایفای نقش کردند و برخی از آنان نیز بسیار متدین هستند اما چون درک عمیقی از دین ندارند، در نوع رفتار و تصمیم‌گیری و ... آن‌ها گاها اشکالات عمیقی ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ دشمن توانست مسئله حجاب را در کشور به چالش بکشد و به تهدید تبدیل کند.

وی ادامه داد: اینکه دشمن موفق می‌شود در جامعه ما آنرا به چالش تبدیل کند، این به دلیل آن است که افراد‌ی در مَناسب مهم هستند درک عمیقی از دین ندارند و به همین دلیل در مواقع تنگ‌ شدن عرصه عقب‌نشینی می‌کنند.

حجت‌الاسلام جعفری گفت: این افراد گمان می‌کنند که فقط علم می‌آموزند و وارد گمراهی نمی‌شوند در حالی که بدون آگاهی وارد گمراهی طرف آموزش دهنده می‌شوند.

وی اظهار داشت: عمق نگاه امام صادق(ع) در این مسائل به شدت خود را نشان می‌دهد، افرادی اعتقاد دارند که این مسائل علمی است و به امور دیگر ارتباط ندارد.

این مسئول افزود: در حالی که امام می‌فرماید آنان علم را بهانه می‌کنند که افراد را در گمراهی خود دچار کنند.

منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مجلس خبرگان رهبری به دلیل اینکه تمامی جلسات آن محرمانه برگزار می‌شود از عملکرد آن و اتفاقاتی که می‌افتد افراد مطلع نمی‌شوند.

وی بیان کرد: مردم فقط انتخاب رهبر را جز وظایف مجلس خبرگان می‌دانند در حالی که انتخاب رهبر و نظارت بر رهبری تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های خبرگان رهبری است.

حجت‌الاسلام جعفری تاکید کرد: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در کمیسیون‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و ... و پیرامون آن‌ها نیز فعالیت دارند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر