logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۷۳۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون عمرانی استاندار زنجان:

بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری است

بافت‌های-فرسوده-شهری،-فرصتی-برای-توسعه-گردشگری-است
معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: بافت‌های فرسوده معمولاً با توجه به شرایط خاصی که دارند به لحاظ توسعه گردشگری بسیار بافت‌های مناسبی هستند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» سیدمحمد شعاعی در جلسه بازآفرینی در شهرستان ابهر گفت: در بحث بازآفرینی رویکردی که از طرف ستاد شرکت بازآفرینی با ایجاد مشوق در بافت‌های فرسوده با دو رویکرد خدمات و مخاطرات پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در بافت‌های فرسوده معمولاً با تعریض معابر با ایجاد مشوق در جهت عمودسازی و انجام ساخت و ساز و اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان در این کوچه‌ها ورود پیدا کنند صورت می‌گیرد و چون بستر زیرساختی موجودی در این بافت‌ها وجود دارد و از این بسترها می‌توان استفاده کرد اقبال کار در این بافت‌ها بیشتر است، در این بسترها زیرساخت‌ها عمدتاً چون عمر زیادی از بهره‌برداری آنها گذشته ما با مشکلاتی مواجه خواهیم بود.

شعاعی تصریح کرد: در محلات هدف بازآفرینی یک بخشی مربوط به بافت‌های فرسوده و یک بخش مربوط به بافت‌های ناکارآمد است، بافت‌های ناکارآمد معمولاً بافت‌هایی هستند که در حقیقت به لحاظ تفکیک و زندگی از دست حکمران خارج شده و در طول ادوار گذشته سر و شکل گرفتند و معمولاً خیلی از این محلاتی که به زورآبادها معروف هستند این‌گونه بوده و مشکلات اجتماعی، شهرسازی، خدماتی خاصی دارند.

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: بافت‌های فرسوده معمولا بافت‌هایی را شامل می‌شود که به لحاظ سابقه شهری در شهرهای مختلف سابقه زیادی از زندگی در آن قسمت وجود دارد و بیشتر در هسته مرکزی واقعند و مردم همزادپنداری با این بافت‌ها دارند.

وی با اشاره به اینکه در بافت فرسوده یک رویکردی که می‌توان انجام داد این است که ضوابط و مسائل شهرسازی را در این قسمت به روز کنیم و طویل کردن معبر و عمودی‌سازی را در این بافت‌ها اجرا کنیم و یا رویکرد جدیدی این است که در این بافت‌ها معمولاً با توجه به شرایط خاصی که دارند به لحاظ توسعه گردشگری بسیار بافت های مناسبی هستند.

شعاعی بیان داشت: در این رویکرد با اعطای تسهیلات و مشوق‌ها مسکن در این بافت‌ها به روز شده اما کوچه‌های پرپیچ وخم با همان بافت قدیمی باقیمانده و به یک جاذبه گردشگری در شهر تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر