logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۷۳۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

مهم‌ترین دستگاه پرورش منابع انسانی آموزش و پرورش است

مهم‌ترین-دستگاه-پرورش-منابع-انسانی-آموزش-و-پرورش-است-
امام جمعه ابهر گفت: مهم‌ترین دستگاه پرورش منابع انسانی آموزش و پرورش است و منابع انسانی در این محل تربیت می‌شوند و بیشترین زمان زندگی خود را در این محل می‌گذرانند، بنابراین باید آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزان به معنای کلمه تلاش کند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های دوم این هفته نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوا و پرهیزکاری گفت: امام صادق (ع) معروف به مذهب شیعه است و از گسترش علوم شیعه توسط این امام بزرگوار چندین حدیث نقل شده است و در کرسی‌های تدریس‌شان در حوزه‌های مختلف، ۴ هزار عالم با اعتقادات مختلف حضور داشتند و در حوزه‌های مختلف در فقه، اخلاق، سیر، ذکر، خداشناسی و آفرینش و... از ایشان بهره می‌جستند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به گرامیداشت هفته معلم و اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: حضرت آقا فرمودند؛ «توجه ملی و همگانی به مقام معلم باید مورد توجه باشد» این به این معنا است که باید معلمی را ارج بگذاریم چرا که دارای مقام بسیار بزرگی است و معلم کسی است که به انسان‌ها علم می‌آموزد.

حجت‌الاسلام مرادپور تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب زمانی که قدر معلمان دانسته شد و جایگاه خود را پیدا کرد، افراد نخبه نیل پیدا می‌کنند که معلم شوند و در جامعه علم ارزش پیدا می‌کند، در روایت داریم که در دنیا انسان‌ها با پول ارزش پیدا می‌کنند در آخرت ارزش انسان به عمل است‌. 

امام جمعه ابهر بیان کرد: معلمان مسئولیت آموزش و پرورش فرزندان ما را به عهده دارند و در اینجا مقام معظم رهبری فرمودند؛ «بحث سند تحول متأسفانه به صورت خسارت‌باری سال‌ها کنار گذاشته شده و چیزی شبیه به کاپیتولاسیون فرهنگی جای آن را گرفته است».

وی با بیان اینکه برخی سیاست‌گذاری‌های غلط امروز نتیجه داده و شده دانش‌آموزانی که بعد از مدرسه حجاب درستی نداشته و یا حتی معلمانی که در داخل مدرسه حجاب خوبی ندارند، افزود: بنابراین باید این سیاست‌گذاری‌‌ها را درست کرده تا در حوزه فرهنگ نتیجه بگیریم.

خطیب نماز جمعه ابهر با بیان اینکه مهم‌ترین دستگاه پرورش منابع انسانی آموزش و پرورش است، گفت: منابع انسانی در این محل تربیت می‌شوند و بیشترین زمان زندگی خود را در این محل می‌گذرانند، بنابراین باید آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزان به معنای کلمه تلاش کند و هجمه‌هایی که اکنون بر علیه زنان جامعه ما دشمن طراحی کرده است را بازگو کند، چرا که این هجمه‌ها برای به ذلت کشاندن زنان جامعه ما است‌.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر