logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۷۳۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

زن باشرف ایرانی به تمدن‌غرب ضربه زده است

زن-باشرف-ایرانی-به-تمدن‌غرب-ضربه-زده-است-
امام جمعه زنجان با بیان اینکه زن باشرف و با استعداد ایرانی یکی از بزرگترین ضربه‌ها را به تمدن غرب زده است، گفت: غربی‌ها ۲۰۰ سال است که به دروغ می‌گویند زن تا زمانی که از منظر اخلاقی و شرعی رها نشود نمی‌تواند پیشرفت کند! اما زن ایرانی در عمل این ادعا را باطل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان اظهار داشت: تحریم همه جانبه علیه ایران آغاز و رابطه را آمریکا قطع کرد و بر این تصور بود که ایران نیز همانند سایر کشورها با یک تشر عقب‌نشینی خواهد کرد و سخت در اشتباه بود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: مرجع تقلید، امام و رهبر ما فرموده‌اند که در دکترین دفاعی ما، اسلحه کشتار جمعی حرام است و الان نیز بر این موضوع تاکید دارد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه امام راحل فرموده‌اند اگر در مقابل دشمن یک قدم عقب بنشیند آنان ۱۰ قدم پیشروی خواهند کرد، گفت: در ۴۵ سال گذشته هر کشوری یک قدم عقب‌نشینی کرده آمریکا ۱۰ قدم جلوتر آمده است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب ادامه دهد: طبق فرموده ایشان در هر جایی که انقلابی عمل کردیم نتیجه گرفتیم و هرجا که انقلابی عمل نکردیم دشمن قدرتمند شده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به ۱۸ اردیبهشت و امضای برجام توسط آمریکا، یادآور شد:  آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد. در همین برجام آمده بود که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند، ایران مجاز است به تعهداتی که داده عمل نکند و قدم به قدم عقب نشینی کند. بنابراین اگر قرار بر این بود که کشور مقابل به تعهدات خود عمل کند ایران نیز به تعهدات خود عمل کند.

وی با بیان اینکه این اقدام ایران یعنی ایستادگی در برابر طاغوت بود، گفت: در مجلس، وزارت خارجه، سازمان نیروی انرژی هسته‌ای نوشته شده است، اگر آنان متعهد به تعهدات خود نشوند ما یک قدم بیشتر از قول‌هایی که داده‌ایم پیشروی خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: ما از اول گفته بودیم که آمریکا و هم‌پیمانانش به عهد خود وفا نمی‌کنند و در طول ۴۰ سال نیز این بدعهدی خود را نشان داده بودند.

آیت‌الله خاتمی در بخشی دیگر با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ هلال‌احمر گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در سطح منطقه در حال نقش‌آفرینی است.

وی با اشاره به اینکه زمانی که امام راحل فرمودند ما انقلاب را به دنیا صادر می‌کنیم بسیاری‌ها تصور می‌کردند قرار است ما لشکری به کشورهای دیگر بفرستیم اما خیر این نبود، ادامه داد: انقلاب ما، خود را در یمن، سوریه نشان می‌دهد.

امام جمعه زنجان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب بیان کرد: مفاهیم انقلاب همانند عطر گل‌های بهاری است و کسی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد بنابراین انقلاب نیز همین گونه در حال انتشار در جهان است.  

وی با تاکید بر ضرورت حفظ حجاب، گفت: رعایت حجاب هم قانون و هم جزو مسائل شرعی است. 

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ایران ریشه مدنی ۸ هزار ساله دارد و اتفاقا چادر در کل دنیا مختص ایران است و حتی نقاب نشان خانواده‌های اصیل ایران است، گفت: مقام معظم رهبری دو ماه قبل از فتنه زن، زندگی و آزادی در پاییز ۱۴۰۱ در جمع امامان جمعه فرمودند؛ قدرت‌های غربی از جمهوری اسلامی شدیدا عصبانی هستند چون جمهوری اسلامی با وجود خودش هویت مرکزی تمدن غربی را به چالش کشیده و آن را باطل کرده و این اقدام جمهوری اسلامی باعث عصبانیت غربی‌ها شده است.

وی ادامه داد: زن باشرف و با استعداد ایرانی یکی از بزرگترین ضربه‌ها را به تمدن غرب زده است، غربی‌ها ۲۰۰ سال است که به دروغ می‌گویند زن تا زمانی که از منظر اخلاقی و شرعی رها نشود نمی‌تواند پیشرفت کند! 

امام جمعه زنجان گفت: زن ایرانی در عمل این ادعا را باطل کرد، به عبارتی تبلیغات باطل ۲۰۰ ساله غربی را باطل کرد و در همه میدان‌ها با موفقیت، سربلندی و با حجاب اسلامی ظاهر شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ این موضوع بسیار مهمی است و همین امر را غربی‌ها نمی‌توانند تحمل کنند و خود را به در و دیوار زده و به مسئله حجاب حمله می‌کنند. لذا باید منطق استعماری غربی را که آتش بیار معرکه است افشا کنید.

وی با اشاره به اینکه موضوعاتی همچون چهارشنبه‌های سفید، دختران خیابان انقلاب، آزادی یواشکی، توسط قدرت‌های رسانه‌‌ای ماهواره‌ای تبلیغ می‌شد، افزود: منتظر بودند تا حوادثی را رقم بزنند و با فوت مهسا امینی آن را شروع کردند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه دشمنان ادعای حقوق بشری دارند، گفت: در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله ور شده‌اند. در صورتی که در مجامع حقوقی نیروهای نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد.

آیت‌الله خاتمی گفت: بیش از ۲ هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی دستگیر شده در حالی که تنها درخواست دانشجویان عدم کشتار مردم بی‌گناه غزه است اما آنان به خوابگاه‌های دانشجویی شبانه حمله کرده و دانشجویان را با دستبند می‌برند. این است حقوق بشر آمریکایی!

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر