logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۷۳۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

نظام سلامت کشور بر دوش پزشکان استوار است

نظام-سلامت-کشور-بر-دوش-پزشکان-استوار-است
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه نظام سلامت کشور بر روی دوش پزشکان استوار شده است گفت: پزشکان در میدان‌های مختلف صداقت و اخلاص خود را ثابت کرده‌اند و در دوران کرونا نیز خدمات ارزنده‌ای داشتند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه امروز ماهنشان گفت: نظام سلامت کشور بر روی دوش پزشکان استوار شده است که در میدان‌های مختلف صداقت و اخلاص خود را ثابت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: همین پزشکان بودند که در دوره کرونا با تمام سختی‌ها ایستادگی کرده و سلامت را برای مردم به ارمغان آوردند.

 امام جمعه ماهنشان تصریح کرد: اما در روزهای اخیر اخباری از مشروب خوردن و مسمومیت ۲۹ پزشک و فوت یک تن از آن‌ها منتشر شده است.

وی تاکید کرد: مصرف الکل و مشروبات الکلی بر اساس قانون در کشور ما ممنوع بوده و در دین اسلام نیز مصرف آن حرام است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری عنوان کرد: مجازات مصرف مشروبات الکلی برای بار اول ۸۰ ضربه شلاق حدی تعیین شده است، با این حال عده‌ای تلاش کردند تا پا به پای رسانه‌های ضد ایرانی مصرف الکل را امری عادی جلوه دهند.

وی ابراز کرد: از دادستان محترم می‌خواهیم اعلام جرم بر علیه این افراد صورت گیرد و حد شرعی به ایشان زده شود.

امام جمعه ماهنشان افزود: از متدینین و  پزشکان مخصوصاً آن پزشکانی که با سهمیه خانواده‌های شهدا به دانشگاه رفته و پزشک شده‌اند می‌خواهیم تا سکوت خود را بشکنند.

 وی ادامه داد: افراد یاد شده ابراز انزجار کرده و اطلاعیه صادر نمایند، نباید اجازه دهیم سرو مشروبات در مجالس عادی جلوه‌گر شود و اجازه ندهیم عده‌ای نخاله و پست آبروی جامعه شریف پزشکی را ببرند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری بیان کرد: تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان، هویت منابع انسانی در آموزش و پرورش، توسط معلمان صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: رفتار، گفتار و موضع‌گیری حتی اشاره معلمان در ساختن شخصیت و ایجاد هویت در دانش‌آموزان اثر دارد باید معلمان ما به این نکات توجه داشته باشند که ایشان هویت و شخصیت سازند.

امام جمعه ماهنشان اظهار کرد: گزینش معلمان باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد و از طریق ایجاد تخصص و تعهد کامل که شرط معلمی هست گزینش شوند. 

وی عنوان کرد: افرادی که بدون آموزش و نداشتن تعهد و تخصص کافی وارد آموزش و پرورش می‌شوند و یا خواهند شد نمی‌توانند کارایی لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تاکید کرد:  باید از ورود فله‌ای افراد به آموزش و پرورش به جهت نداشتن شغل ممانعت نمود و با تقویت دانشگاه فرهنگیان و گزینش  افراد مستعد و علاقه‌مند و تربیت صحیح آن‌ها کمبود معلم رفع شود.

وی مطرح کرد: دولت آمریکا از زمان شروع تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه علاوه بر حمایت‌های نظامی و اطلاعاتی همه جانبه از ظرفیت‌های سیاسی، مالی، رسانه‌ای خود برای سرپوش نهادن بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی بهره‌برده است.

امام جمعه ماهنشان خاطر نشان کرد: این حمایت‌ها از رژیم صهیونیستی منجر به اعتراضات و تجمعات گسترده دانشجویی و اساتید دانشگاه‌های آمریکا شده است. 

وی عنوان کرد: سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی در آمریکا و دیگر دولت‌های غربی در امتداد سیاست حمایت علنی آنان از نسل‌کشی جنایت‌های رژیم صهیونیستی قرار دارد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ادامه داد: این امور موجب تشویق رژیم صهیونیستی به ادامه جنگ افروزی و نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت می‌شود.

وی گفت: بازداشت خودسرانه، اخراج و محرومیت از کار و تحصیل و امنیتی کردن فضای دانشگاه‌ها در تضاد آشکار با تعهدات این کشورها در تضمین آزادی بیان و آزادی اجتماعات مسالمت‌آمیز و منع بازداشت خودسرانه قرار دارد.

امام جمعه ماهنشان بیان کرد: دولت آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا اعتراضات گسترده جنبش دانشجویی علیه نسل‌کشی در غزه را به عنوان یهودی‌ستیزی در افکار عمومی جلوه دهند‌.

وی ابراز کرد: جنبش دانشجویی در آمریکا و کشورهای غربی موجی از امید نسبت به آینده حقوق بشر و روحیه عدالت‌جویی جوانان و دانشجویان را ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ادامه داد: این اعتراضات نشان داد که حوادث غزه حتی وجدان‌های افرادی که در غرب پرورش یافته‌اند را بیدار کرد.

وی تصریح کرد: از طرح نور انتظامی و فراجا حمایت می‌کنیم و از این عزیزان می‌خواهیم با قاطعیت و اقتدار تمام با هنجارشکنی‌ها و کشف حجاب مبارزه کنند.

امام جمعه ماهنشان عنوان کرد: این طرح را نه فقط در خیابان‌ها بلکه در هر محیط و هر شخصی که باشد با هنجارشکنان مبارزه نماید و بدانند هم ملت و هم رهبری از آنان حمایت می‌کنند.

وی افزود: شنبه بیست و پنجم شوال روز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع) را تسلیت عرض می‌نمایم و از عموم مسلمین و شیعیان می‌خواهم تا مطالعه و تحقیق عمیقی در تاریخ زندگی و وقایع زمان امامت و سیره زندگی این بزرگوار داشته باشند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تاکید کرد: از علما و مرثیه‌سرایان و فعالان عرصه مجازی می‌خواهم تا در این مورد معرفت‌افزایی نمایند و از عزیزان هیأتی می‌خواهم با راه انداختن دسته‌های عزاداری جلوه ویژه‌ای به شهر و روستاها بدهند.

وی یادآور شد: ۱۶ اردیبهشت روز جهانی ماما را گرامی می‌داریم و به جمیع زحمتکشان این عرصه تبریک و خسته نباشید عرض می‌کنیم.

امام جمعه ماهنشان بیان کرد: از مسئولین امر می‌خواهم تا مشکلات این قشر زحمتکش را مرتفع نمایند و از مردم هم می‌خواهم تا نهایت همکاری را با این عزیزان داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مطلب ایجاد رضایت‌مندی در بین مردم توسط دستگاه‌های دولتی مخصوصا دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری بیان کرد: حوزه راه‌های روستایی، بنیاد مسکن جهت عمران آبادانی، اداره آب و فاضلاب جهت رفع مشکل آب شهر و روستا و اداره گاز که حائز اهمیت هستند.

وی ابراز کرد: در امور یاد شده در رتبه هفتم استانی هستیم ضمن اینکه از زحمات این عزیزان تشکر می‌کنم، درخواست حرکت مضاعف و کسب رضایتمندی بیشتر را داریم.

امام جمعه ماهنشان مطرح کرد: بعد از عملیات وعده صادق اکنون نوبت وعده صادق اقتصادی است که دولت محترم برای جهش تولید سازکارهای واقعی حضور مردم را هرچه سریع‌تر بررسی کند. 

وی خاطر نشان کرد: بهترین راه‌ها و ساز و کارها را برای مشارکت مردم در تحقق جهش تولید را برگزیده و عملی سازد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر