logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۷۲۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)؛

دسته عزاداری در ابهر برگزار می‌شود

دسته-عزاداری-در-ابهر-برگزار-می‌شود
به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) دسته عزاداری در نقاط مختلف شهرستان ابهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام داود شجاعی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام جعفرصادق(ع)، گفت: نگاه خاص امام صادق (علیه‌السلام) به موضوع تعلیم و تربیت و پرورش شاگردانی ممتاز برای ترویج فرهنگ ناب قرآنی و اسلامی می‌تواند بهترین الگو برای فعالان فرهنگی، قرآنی و مجموعه‌های حوزه تعلیم و تربیت باشد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: امام صادق علیه‌السلام با توجه به جابجایی حکومت از بنی‌امیه به بنی‌عباس که شرایط سیاسی حاکمان جور را به خود مشغول کرده بود فرصت را مغتنم دانستند و مسیر حرکتی که پدر بزرگوارشان امام باقر(ع) شروع کرده بودند را با وسعت و قدرت بیشتری پیش بردند، این مدل اقدام امام صادق(ع) باید برای ما الگو باشد.

حجت‌الاسلام شجاعی تصریح کرد: در این برهه از زمان که به برکت امام خمینی (رحمه الله علیه) و شهداء و مؤمنین حکومتی الهی فراهم آمده است باید مؤمنین در تعلیم و ترویج مکتب اهل بیت(ع) بیشترین تلاش‌ها را انجام دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر بیان داشت: با توجه به اینکه تعظیم شعار الهی از وظایف مهم و اصلی مؤمنین است، از جمله تعظیم شعار توجه به فضای شهری و مجموعه‌ها است، لذا شایسته است مؤمنین سردرب منازل و محل کسب و معابر با نصب پرچم عزا ارادت خود را به محضر امام(ع) ابراز کنند.

وی در ادامه ضمن دعوت به حضور مؤمنین در مراسمات عزاداری در ایام شهادت امام صادق(ع) نسبت به شرکت در دسته‌جات عزاداری روز شهادت که در نقاط مختلف شهرستان ابهر برگزار می‌شود، تأکید کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر