logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۷۲۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد:

ارائه خدمات رایگان برای 100 مددجوی بهزیستی در زنجان

ارائه-خدمات-رایگان-برای-100-مددجوی-بهزیستی-در-زنجان
مدیرکل بهزیستی استان زنجان از حضور گروه جهادی الکفیل جهت انجام خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی به مددجویان تحت پوشش خبر داد و گفت: ۱۰۰ نفر مددجوی بهزیستی را رایگان درمان خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی بهزیستی شهرستان زنجان، روح‌اله خدابنده‌لو عنوان کرد: این اردو با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، جمعیت هلال احمر استان، دانشگاه علوم پزشکی، دفتر امور بانوان استانداری و درخواست از گروه جهادی برای خدمات‌دهی درمانی به مددجویان نیازمند درمان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

مدیرکل بهزیستی تصریح کرد: قبل از حضور این گروه جهادی، گروه‌های هدف تحت حمایت بهزیستی برحسب شرایط درمان غربالگری شدند و بر اساس نیازشان و برنامه‌ریزی انجام شده در این بازه زمانی از خدمات استفاده خواهند کرد.

وی افزود: خدمات چشم پزشکی و خدمات جامع دندانپزشکی با استقرار ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی  شامل کشیدن، جراحی، پرکردن، ترمیم و عصب‌کشی جرمگیری و ویزیت رایگان توسط پزشکان عمومی و تحویل دارو نیز بصورت رایگان توسط گروه جهادی در این مدت صورت خواهد پذیرفت و روانشناسان و مشاوران خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ و خدمات سیار اورژانس اجتماعی ۱۲۳ نیز جهت انجام خدمات مشاوره و مددکاری در این مکان مستقر خواهند شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۲۵ میلیارد تومان به عنوان کمک هزینه‌ی موردی  برای افراد دارای معلولیت واجد شرایط پرداخت شده است، افزود: خدماتی چون هزینه درمان، ارائه وسایل کمک‌ توانبخشی از قبیل ویلچر، واکر، تشک طبی، اروتز و پروتز، سمعک و کفش طبی و... خرید خدمات و پرداخت کمک هزینه خدمات توانپزشکی شامل: کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، بینایی سنجی‌ و شنوایی سنجی به مددجویان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: کمک هزینه ایاب و ذهاب، کمک هزینه آموزشی دانش آموزان ودانشجویان معلول ، معلولین متابولیک PKU، شهریه دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی، معلولین تحت پوشش طرح توانمندسازی، کمک هزینه لوازم ضروری ومعاش، معلولان روستایی تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه( CBR )، پرداخت کمک هزینه جهت مناسب‌سازی خودرو شخصی و محیط زندگی افراد دارای معلولیت از دیگر خدمات بهزیستی به افراد دارای معلولیت است.

خدابنده‌لو نقش مشاوران و مددکاران را در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی مهم عنوان کرد و افزود: روانشناسان و مشاوران خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ و خدمات سیار اورژانس اجتماعی ۱۲۳ نیز در این ایام در کنار سایر ارگان‌های خدماتی آماده خدمت رسانی به شهروندان در حوزه‌های روانشناسی و مددکاری هستند.

وی با اشاره به اینکه در یکساله ۱۴۰۲ بیش از ۱۸ هزار تماس موفق با این خط برقرار شده است، یادآور شد: تمـامی مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرنـدگان متعهدند و با توجه به تنوع تماس گیرنـدگان و گوناگونی مشکلات آنـان، گاه ضـرورت است که برای دریافت راهنمایی وخـدمات روانشـناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و دیگر منابع حمایتی متناسب با نیاز فرد ارجاع داده شوند.

مدیرکل بهزیستی در خصوص برنامه اورژانس اجتماعی گفت: این برنامه تلفیقی از مداخله در بحران‌های، فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ ، خودروهای خدمات سیار اورژانس خدمات اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی است و مداخلات بهزیستی می‌تواند در توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و بازگشت آنها به زندگی سالم نقش مهمی را ایفا کرده و بسیاری از خشونت‌های خانگی و آسیب‌های اجتماعی با مداخله تیم کارشناسی خط ۱۲۳ و خدمات سیار مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر