logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۷۲۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر:

دست مایو‌الکترونیک به تولید انبوه می‌رسد

دست-مایو‌الکترونیک-به-تولید-انبوه-می‌رسد
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر گفت: برای نخستین بار در کشور دست مایوالکترونیک بعنوان اولین دست الکترونیک مصنوعی در مرکز توانبخشی در حال تست است که بعد از طی مراحل به تولید انبوه خواهد رسید و نیازهای کشور در این حوزه به خودکفایی خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، دکتر پیمان نامدار در حاشیه بازدید از خدمات دندانپزشکی گروه جهادی الکفیل و هلال‌احمر در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان اظهار داشت: خوشبختانه یکی از اهداف جمعیت در آستانه روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال‌احمر تحت مدیریت ریاست این مجموعه در سطح کشور این بوده که بتوانیم حمایت اجتماعی و اعتماد مردمی را تقویت کنیم.

بیشتر بخوانید

وی اظهارداشت: امروز می‌بینیم تعداد زیادی داوطلب و جوان به عنوان کار مشترک گروه جهادی و به عنوان داوطلب هلال‌احمر در کنار هم قرار گرفته‌اند تا خدمات بسیار ارزنده‌ای را در حوزه بهداشت و درمان‌های تخصصی پزشکی، حمایت‌های روانی کودکان، مشاوره‌های اجتماعی و خدمات دندانپزشکی در کاری جهادی و مشترک با کمیته امداد امام خمینی و گروه جهادی الکفیل ارائه می‌دهند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر گفت: برای نخستین بار در کشور دست مایوالکترونیک بعنوان اولین دست الکترونیک مصنوعی در مرکز توانبخشی در حال تست است که بعد از طی مراحل به تولید انبوه خواهد رسید و نیازهای کشور در این حوزه به خودکفایی خواهد رسید.

وی گفت: خوشبختانه در بازدیدی که انجام شد، تمامی استاندارهای لازم در این مکان رعایت شده و هموطنانی که مراجعه می‌کنند کمترین دغدغه را دارند چرا‌که متخصصان خوب، بهداشت حرفه‌ای، تجهیزات مصرفی دندانپزشکی مصرفی و شرایط مورد نیاز فراهم شده است.

نامدار خاطرنشان کرد: انجام همه این فعالیت‌ها به این منظور داشتن آمادگی و همدلی در جامعه است.

وی ادامه داد: در کنار این فعالیت‌ها، آموزش‌های بسیار خوب تخصصی در حوزه مدیریت بحران، پیشگیری از آسیب ها و کمک‌های اولیه توسط مربیان هلال‌احمر ارائه داده می‌شود.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر گفت: امید داریم که این ارتباطات و همکاری‌های مردمی که به طور معمول به نام هلال‌احمر رقم می‌خورد همه در کنار هم برای رضایت مخلوق و در نهایت در جهت رضایت خالق کنار هم تلاش می‌کنیم.

نامدار تاکید کرد: کسانی که با جمعیت هلال‌احمر همکاری می‌کنند عشق خدمت به مخلوق، آب و خاک را از آموزه‌های دینی آموخته‌اند و درس ایثار و استقامت را به مردم می‌دهد و در درونشان عشق به خالق و مخلوق را دارند.

وی گفت: خوشبختانه در 2 سال اخیر موفق شدیم بیش از ۳ میلیون عضو داوطلب و جوان در سطح کشور جذب جمعیت هلال‌احمر کنیم که از حدود ۴۰۰ هزار نفر به این عدد رسیده‌ایم و این عددی بزرگ است.

نامدار با بیان اینکه علاقمندانی که عضو هلال‌احمر می‌شوند از آموزش‌ها بهرمند می‌شود، تاکید کرد: از خدمات و تخصص اعضا در این مجموعه استفاده می‌شود و از طرفی با ورود به جمع خانواده بزرگ هلال‌احمر در مسیری فراتر از ابعاد سیاستی و اقتصادی قرار می‌گیرند و می‌توانند دنیای بهتری برای همنوعان خود بسازند.

نامدار تصریح کرد: بر اساس این تکالیف در حوزه توانبخشی قدمتی بیشتر از ۶۰ سال در هلال‌احمر دارد تلاش حوزه معاونت درمان، گسترش خدمات به سمت خودکفایی در تولید تجهیزات و دانش‌های روز است.

نامدار خاطرنشان کرد: بر این اساس طی دو و سال نیم گذشته موفق شده‌ایم ۱۹۳ واحد توانبخشی به ۲۲۰ واحد در سطح کشور افزایش دهیم و اولویت با مناطق کم برخوردار است تا بتوانیم هموطنان را در این مناطق را پوشش دهیم.

وی تاکید کرد: امروزه جمعیت هلال‌احمر به سمت ایجاد کلینیک‌های چند تخصصی برای سالمندان، بیماران ام اس، بیماران اسکلتی -عضلانی و بیمارانی است که دچار سکته مغزی هستند تا خدمات را به صورت تخصصی خدمات ارائه دهیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر