logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۹
[ شناسه خبر : ۳۷۲۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس مطرح کرد:

بدهی ۱۰۰ همتی دولت به صنعت برق

بدهی-۱۰۰-همتی-دولت-به-صنعت-برق
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه بدهی دولت به صنعت برق بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: سال گذشته در مجلس ویژه برای صنعت برق ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق چاپ شد تا بخشی از بدهی‌ها را پرداخت کند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مصطفی طاهری امروز در افتتاحیه بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق که به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: چند ناترازی در کشور وجود دارد که باید برای آن‌ها چاره‌اندیشی شود این ناترازی‌ها شامل ناترازی صندوق بازنشستگی، ارز و تسهیلات و ناترازی آب و انرژی است و به عبارتی کشور از این ناترازی‌ها رنج می‌برد.

بیشتر بخوانید

وی تاکید کرد: اگر ناترازی‌ها چاره‌اندیشی نشود کشور را در آینده با چالش و بحران جدی مواجه خواهد کرد. 

وی با اشاره به اینکه سرعت پیشرفت صنعت با پیشرفت سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی یکی نیست، گفت: سالیانه نیاز به مصرف گاز و برق داریم اما تولید  متناسب با مصرف نیست و عقب‌ماندگی وجود دارد،‌ به عبارتی با دست خودمان سالانه ۲۵ درصد تولید به‌ واسطه همین ناترازی‌ها که در نهایت با قطع برق و گاز انجام می‌شود، کم شده و به تعطیلی کارخانه‌ منجر می‌شود. در صورتی که اگر همین مسئله حل شود خود به جهش تولید خواهد انجامید.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اینکه سال گذشته قانون مانع‌زدایی از صنعت برق در مجلس تدوین شد، گفت: برای اولین بار در سال ۱۴۰۲ هزینه تولید برق ناترازی مالی نداشت و این ناترازی برق به دلیل اجرای این قانون رفع شد. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه در حوزه بهینه‌سازی در برق، نفت، گاز و حمل و نقل در کشور منابع خوبی در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: فعالان تولید باید از این منابع استفاده مناسب داشته باشند. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه بدهی دولت به صنعت برق بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: سال گذشته در مجلس، ویژه برای صنعت برق ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق چاپ شد تا بخشی از بدهی‌ها را پرداخت کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر