logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۷۲۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
امام جمعه شهر ابهر:

معلم، گنج بی‌پایان راه دانایی است

معلم،-گنج-بی‌پایان-راه-دانایی-است
امام جمعه شهر ابهر گفت: معلم کسی که بهترین گنج عالم را در اختیار ما قرار می‌دهد و برای کسب این گنج زحمات بسیاری متحمل شده، این شخص بسیار قابل احترام است‌، بنابراین باید در مقابل او متواضع باشیم.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام سعید مرادپور امروز در مراسم زنگ سپاس معلم گفت: معلمان گران‌قیمت‌ترین و ارزشمندترین ویژگی‌های انسانی را به ما آموزش می‌دهند، در عالم انسانیت علم بالاترین ارزش را دارد و انسان بدون علم هیچ است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در روایت‌ها آمده است که انسانی که علم نیاموزد و در خدمت علم نباشد مثل خاروخاشاک روی آب است، بنابراین انسان یا باید علم بیاموزد یا علم‌آموزان را دوست داشته باشد.

حجت‌الاسلام مرادپور با بیان اینکه علم تنها چیزی است که انسان را به ارزش می‌رساند، گفت: اخلاق و اعتقادات هیچ‌وقت نمی‌تواند جایگزین علم شود و دین ما بزرگترین ارزش را به علم داده است، وقتی ملائکه دلیل سجده به انسان را پرسیدند به آنها پاسخ داده شد به خاطر علمش، چون می‌داند و شما نمی‌دانید.

امام جمعه ابهر تصریح کرد: اولین بار که خداوند با پیامبر (ص) صحبت می‌کند درباره علم صحبت می‌کند.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: اگر شما دانایی داشته باشید بقیه فضائل نیز به دنبال آن خواهد آمد، خداوند وقتی از پیامبران صحبت می‌کند؛ می‌فرماید: « می‌دانید برای چه او را پیامبر کردیم، چون او علم داشت»، بنابراین آنچه در آینده به دردمان خواهد خورد علم است و در قیامت نیز می‌گویند قرآن بخوانید و آنچه فهمیدید را بگویید.

حجت‌الاسلام مرادپور در پایان خاطرنشان کرد: وقتی کسی که بهترین گنج عالم را در اختیار ما قرار می‌دهد و برای کسب این گنج زحمات بسیاری متحمل شده، این شخص بسیار قابل احترام است‌، بنابراین باید در مقابل او متواضع باشیم، و سپاسگزار معلمان خود بوده و بی‌احترامی نکنیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر