logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۷۲۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان:

باید پایبند طرح‌های بالا‌دستی و جامع ترافیکی شهر باشیم

باید-پایبند-طرح‌های-بالا‌دستی-و-جامع-ترافیکی-شهر-باشیم
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: درخواست داریم آقایان حداقل به طرح‌های بالا دستی شهر که تهیه شده، خودشان تایید و امضا و ابلاغ کرده‌اند و یکی از آن‌ها طرح‌های جامع ترافیکی است؛ پایبند باشند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مهدی طالب امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص نصب المان غواصان در میدان بسیج گفت: برخی‌ها به طرح ترافیکی میدان بسیج استناد می‌کنند، حتی آقایان به مسائل فنی نیز تسلط ندارند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: اسناد بالادستی با هزینه تهیه می‌شود و مبنای توسعه شهر همین اسناد بالا دستی هستند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه در خصوص مسائل ترافیکی نیز طرح جامع ترافیکی وجود دارد، گفت: در طرح جامع ترافیکی نیز آقایان حتی یک‌بار این طرح را مطالعه نکردند تا بدانند در کدام قسمت این شهر مشاور طرح ترافیک، درخواست طرح تقاطع ترافیکی داده است!

وی اذعان کرد: عزیزان فرق پیشنهاد با مصوبه را نمی‌دانند! اینکه اگر پیشنهادی برای میدان بسیج شده ما قبل از آن مصوبه‌ای در ماده ۵ داریم که المان غواصان را تایید کرده است، یعنی موضوع المان در میدان بسیج مصوب شده اما موضوعی که آقایان می‌فرمایند یک پیشنهاد است.

طالب تاکید کرد: درخواست داریم آقایان حداقل به طرح‌های بالا دستی شهر که تهیه شده، خودشان تایید و امضا و ابلاغ کرده‌اند و یکی از آن‌ها طرح‌های جامع ترافیکی است؛ پایبند باشند.

وی در ادامه در خصوص بحث کمیته بازآفرینی شهری گفت: قانون‌گذار برای توسعه بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی قانون بازآفرینی شهری را تدوین کرده است و در شهر زنجان نیز باید این قانون اجرا شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه‌گذاری شرکت بازآفرینی کشور؛ در محور داود قلی و دلجویی شهر زنجان قرار دارد که قریب به یک هزار میلیارد تومان است گفت: از ریاست کمیته بازآفرینی انتظار داریم پیگیر منابع شوند، اگر منابع آزاد نشود در استان‌های دیگر هزینه خواهد شد و کسی نیست این امر را پیگیری کند. 

وی در ادامه با اشاره به بحث جابه‌جایی اهالی کوی فاطمیه گفت: شهرداری زمین بیش از یک هکتاری خود را برای جابه‌جایی ساکنان کوی فاطمیه که بیش از ۱۰۰ خانوار هستند در اختیار استان قرار داده است با اینکه ماده ۵ نیز آمده اما چند ماه است که منتظر تشکیل یک جلسه کمیته بازآفرینی هستیم و متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌ها جلسات تشکیل نمی‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر