logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۷۲۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

کارگران ستون و محور تولید هستند

کارگران-ستون-و-محور-تولید-هستند
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه کارگران ستون و محور تولید هستند گفت: کار و کارگر جایگاه شایسته‌ای در آیات و روایات و گفتمان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دارد.

حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر گفت: کارگران ستون و محور تولید هستند و کار و کارگر جایگاه شایسته‌ای در آیات و روایات و گفتمان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در این باره می‌فرمایند: کسی که بر اثر تلاش و خستگی به خواب رود آمرزیده شده است.

امام جمعه ماهنشان عنوان کرد: همچنین کسی که در پی خداوند عزوجل است تا مخارج خانواده‌اش را تامین کند پاداش او از جهادگر در راه خداوند عزوجل بزرگتر است.

وی ابراز کرد: به همین مناسبت در بیانات مقام معظم رهبری بر ارزش کار در فرهنگ اسلامی و مقایسه شعارهای سیاسی شرق و غرب درباره کارگر و نفی آن‌ها و تاکید بر وفاداری کارگران به انقلاب و نظام تاکید شده است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: هم چنین سفارش به مهارت آموزی کارگران و نقش آموزش فنی و حرفه‌ای و تاکید بر امنیت شغلی و معیشت‌افزایی کارگران مورد تاکید است.

وی خاطر نشان کرد: در تکریم و اهمیت جامعه کارگری می‌توان به بوسیدن دست کارگر از سوی پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد.

امام جمعه ماهنشان عنوان کرد: حمایت کار از کالای ایرانی توجه دادن همگان بر اینکه بنای اقتصاد کشور بر کارگر است‌.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: آنچه که بر آن تاکید کردیم و بر آن معتقدیم که برای کشور و فرهنگ عمومی کشور یک ضرورت است تکریم و احترام گذاشتن به کار و کارگر است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تاکید کرد: برای داشتن اقتصاد پیشرفته و مستقل و رونق اقتصادی باید به قشر کارگر اهمیت فراوانی داد.

وی ادامه داد: علت تمامی این تاکیدها این است که کارگران ستون فقرات کشور هستند و نقش مهمی در پیروزی و بقای نظام جمهوری اسلامی داشتند.

امام جمعه ماهنشان اظهار کرد: امروزه محور تحقق اقتصاد مقاومتی همین کار و کارگر بوده و از همین رو تجلیل از کارگر و ارتقاء معیشت کارگران و مهارت‌افزایی آنان باید برنامه مستمر جمهوری اسلامی باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر