logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۷۲۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان:

حریت، آزادگی و تضارب‌آرا لازمه دانشگاه است

حریت،-آزادگی-و-تضارب‌آرا-لازمه-دانشگاه-است
مسئول دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: لازمه فضای دانشگاه‌ها، حریت، آزادگی و تضارب آرا است که باید تلاش شود این دو مؤلفه مهم در فضای دانشگاهی جاری شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام ابوالفضل نظری در جلسه شورای فرهنگی واحد ابهر به اعتراضات دانشجویی در جهان بر علیه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: آزاداندیشی اساتید و دانشجویان سراسر جهان با هر سلایق و هر نوع مذهب و ملیتی بر علیه رژیم صهیونیستی نشان از حریت و آزادگی دانشگاه‌ها است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه تضارب آرا و اندیشه‌های فکری موجب پویائی فضای دانشگاهی می‌شود گفت: تک‌‌صدایی در جامعه و دانشگاه، حتی آن تک صدایی حق هم باشد موجب رکود و بازار انحصار و عدم رغیب موجب شکست و ایجاد فضا برای تضارب آرا خود موجب پویایی فرهنگی‌ خواهد شد.

حجت‌الاسلام نظری ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی را به لحاظ سرمایه انسانی و دانشجویی با تکثر و تنوع مختلف مهم دانست و افزود: این ویژگی مهم، خاص دانشگاه آزاد اسلامی است که باید در شناسایی توانمندی‌های دانشجویان تلاش بیشتری شود.

وی در پایان اعتبار علمی دانشگاه را یکی از راه‌های جذب دانشجو دانست و افزود: افزایش اعتبار علمی دانشگاه و هویت‌بخشی علمی دانشجویان موجب افزایش دانشجو خواهد شد و باید این اولویت را در دانشگاه سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر