logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۷۱۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر:

اجرای طرح نور مطالبه عمومی مردم است

اجرای-طرح-نور-مطالبه-عمومی-مردم-است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر گفت: از اجرای طرح نور توسط نیروی انتظامی حمایت کرده و یک مطالبه‌گری از سوی عموم مردم است‌.

حجت‌الاسلام داوود شجاعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: دین اسلام، دارای احکام ثابت و همیشگی است، این احکام الهی تنها به زمان حضور معصومان (علیه‌السلام) اختصاص نداشته، بلکه در زمان غیبت امام معصوم علیه‌السلام نیز لازم‌الاجرا هستند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در اندیشه مذهب جعفری، در زمان غیبت هم حکومتی مشروع است، که ولی‌فقیه در رأس آن باشد و مسئولیت اجرای همه این احکام را برعهده دارد؛ به این معنا که در شرایط زمانه خود، زمینه تحقق همه احکام اسلام را باید فراهم آورد.

حجت‌الاسلام شجاعی با اشاره به آیه قرآن افزود: آنچنان که خداوند متعال در قرآن کریم فرمود: « آنان‌که اگر در زمین قدرت‌شان دهیم، نماز را برپا می‌کنند و زکات می‌دهند و به معروف، امر و از منکر نهی می‌کنند.» در این آیه، قدرت در زمین شامل حکومت یافتن می‌شود و طبیعتاً پشت‌بند حکومت یافتن اجرای فرامین الهی است. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر گفت: از جمله از مهمترین موازین دینی که جامعه و افراد موظف به مراعات آن هستند مسأله پوشش و حجاب است و بخش عملی این واجب الهی که از مهمترین و سازنده‌ترین موارد در جامعه است برعهده تک تک مردم است.

وی خاطرنشان کرد: مراعات و حفظ پوشش و حجاب برای مردان و زنان است نه اینکه تصور شود این واجب الهی تنها برای بانوان است و بخش مهم دیگر این مسأله وظیفه حکومت است که هم در بعد فرهنگ‌سازی و هم در بعد بازدارندگی برای افرادی که به هر دلیلی نمی‌خواهند این قانون حکومت و الهی را مراعات کنند. 

حجت‌الاسلام شجاعی بیان داشت: در سال‌های متمادی که ولی امر مسلمین بارها تأکید بر حفظ شئون دینی مخصوصاً مسأله حجاب در اجتماع را داشتند طرح ملی نور با حضور با مهر و قوت خادمین ملت، نیروهای انتظامی آغاز شده است و

این طرح که در جامعه مؤمنین مسلماً موجب نورانیت و معنویت خواهد شد از وظایف حکومت است.

این مسئول اظهار داشت: شاید عده‌‌ای اینکه کار فرهنگی در مسأله حجاب است را مطرح کنند و درصدد مخالفت با این اقدام نیروی انتظامی را داشته باشند که این حرف‌ها از کم‌اطلاعی و بی‌دقتی است. 

وی یادآور شد: در طول تاریخ چه جوامع دینی، چه حکومت‌های غیردینی در مسائل اجتماعی از بُعد حکومتی وارد شده و الزاماتی داشته‌اند، ان‌شاءالله طرح ملی نور با اهتمام مردم مؤمن و تلاش مجاهدانه نیروهای انتظامی موجب رضایت و خرسندی امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و مقام معظم رهبری حفظه‌الله خواهد بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر