logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۷۰۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

مبارزه با فساد قاطعانه انجام شود

مبارزه-با-فساد-قاطعانه-انجام-شود
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه مبارزه با فساد باید به صورت قاطعانه و عملی و بدون هیچگونه اغماضی صورت گیرد گفت: مبارزه با فساد با صحبت و سخنرانی امکان ندارد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های امروز نماز جمعه گفت: مقام معظم رهبری در راستای مبارزه همه جانبه و سازمان یافته با مفاسد مالی و اقتصادی خطاب به سران قوا ابلاغیه صادر کردند.

بیشتر بخوانید

وی بیان کرد: بنده از همه مسئولان در سطح کلان می‌خواهم به این فرمان توجه نماید و با اژدهای هفت سر فساد مبارزه عملی کرده و منافذ فساد را ببندند.

امام جمعه ماهنشان مطرح کرد: مبارزه با فساد با شعار، صحبت و سخنرانی امکان ندارد، مبارزه با فساد باید به صورت عملی و قاطعانه و بدون هیچ گونه اغماضی انجام شود.

 وی تصریح کرد: در سطح شهرستان مردم باید با حفظ مسائل شرعی همکاری نموده و مسئولین عالی شهرستانی را از وجود فساد با خبر سازند.

وی عنوان کرد: کارگران رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند و ستون و محور تولید هستند و کار و کارگران جایگاه ویژه و شایسته‌ای در آموزه‌های دینی و قرآنی دارند.

امام جمعه ماهنشان خاطر نشان کرد: باید جایگاه و ارزش کارگر در جامعه مشخص شود و حقوق واقعی آن‌ها داده شود.

وی تاکید کرد: چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم را گرامی می‌داریم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری بیان کرد: این روز را به جمیع معلمان و فرهنگیان و زحمت‌کشان عرصه تعلیم و تربیت تبریک عرض می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اینکه روز معلم را در سالروز شهادت شهید مطهری قرار دادند یک معنای نمادین و پرمغز و پر مضمونی دارد.

امام جمعه ماهنشان ادامه داد: طبق آموزه‌های دینی معلم جایگاه بسیار رفیعی دارد و مسئولیت خطیری برای او در نظر گرفته شده است، شغل معلمی در ردیف شغل خدا و پیامبر قرار داده شده است.

وی تاکید کرد: اما معلم یک تراز عملکردی لازم دارد، تراز معلمان در جمهوری اسلامی در رفتار کردار و التزام انقلابی به اسلام ناب و موازین انقلاب است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری که در دیدار با کارگران ایراد فرمودند: ایشان تشکر صمیمانه از تلاش نجابت و همت جامعه کارگری داشتند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری جایگاه کار و کارگر را در آموزه‌های دینی و قرآنی بیان فرمودند و لزوم تجلیل از کارگر را بیان نمودند.

امام جمعه ماهنشان تصریح کرد: اینکه تقدیر و تجلیل از کارگر تجلیل  یعنی بالا بردن جایگاه کار و کارگر و تبدیل شدن کار به ارزش در افکار عمومی که موجب افزایش میل و اشتیاق به کار می‌شود‌.

وی تصریح کرد: اگر شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم بوده تحقق یابد اقتصاد رشد می‌کند و دست کارگر پر می‌شود به شرطی که بعضی مدیران اراده انجام و تحقق شعار سال را داشته باشند. حجت‌الاسلام علی‌اکبری بیان کرد: کارگر ماهر با روحیه و انگیزه، رکن جهش تولید است به شرطی که روحیه بالا و انگیزه کافی داشته باشند.

وی افزود: تضمین امنیت شغلی و مسئله بیمه و اجرایی شدن سیاست‌های کلی تامین اجتماعی و ایمنی نیروی کار و ارتقای مهارت‌های شغلی از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری به دستگاه‌ها و قوا در قبال جامعه کارگری بود.

امام جمعه ماهنشان ابراز کرد: مقام معظم رهبری وظایف جامعه کارگری را نیز بیان فرمودند از جمله ارزش دانستن کار، امانت دانستن کار، انجام محکم و انضباط کاری و احساس مسئولیت در محیط کار.

وی ادامه داد: امپراطور رسانه‌ای غرب از روز جمعه قبل کل دنیا را پر کرد که رژیم جعلی اسرائیل به ایران حمله کرده است، این اعلام مصرف داخلی برای این رژیم داشت و تلاش برای اعلام این مطلب این است که به دنیا بگوید ما در برابر ایران ساکت نماندیم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ادامه داد: این دروغ بزرگ و هم یک مسخره بزرگی است و هم نشان از ضعف و زبونی این رژیم را رساند.

 وی اظهار داشت: مسئله فقط پراندن چند کواد‌کوپتر در فضای اصفهان بود که قبلاً هم اتفاق افتاده بود اما عظمت عملیات  وعده صادق ایران در داخل خاک اسرائیل نشان از قدرت شهامت دلیری ایران و ایرانی را رسانید.

امام جمعه ماهنشان گفت: موفقیت ارتش یمن به رهبری انصارالله با هدف قرار دادن کشتی‌های آمریکایی و کشتی تجاری رژیم صهیونیستی با فاصله تقریباً دو هزار  کیلومتری شاهکار دیگری از جبهه مقاومت است.

وی خاطر نشان کرد: این نشان از دستیابی یمنی‌ها به پهپادهای شناسایی جدید با استقامت بالا که می‌تواند شناسایی و مراقبت برای چنین حملات دوربردی را فراهم کند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری یادآور شد: این موفقیت‌ها و قابلیت‌ها مرزهای نظامی را جابجا می‌کند و امید جبهه مقاومت و مظلومان در هم کوبنده مستکبران است.

وی تاکید کرد: یک هزار کیلومتر مرز مشترک ایران و پاکستان باعث روابط عمیقی میان دو کشور شده و سفر رئیس جمهور محترم به این کشور به لحاظ سیاسی فرهنگی تجاری و اقتصادی گشایش جدید ایجاد می‌کند.

امام جمعه ماهنشان ادامه داد: همچنین این سفر برای یافتن راهی که مانع فعالیت‌های تروریستی در مرز سیار حائز اهمیت است.

وی ابراز کرد: استقبال بی‌نظیر مردم پاکستان از رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران می‌تواند زمینه‌ساز وحدت هرچه بیشتر این دو کشور در راستای کاری‌های منطقه‌ای و تحقق آتش بس در غزه باشد.

حجت‌الاسلام علی اکبری تاکید کرد: امروز جمعه هفتم اردیبهشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای را گرامی می‌داریم.

 وی افزود: اعلام می‌داریم جای ورزش زورخانه‌ای در مرکز شهرستان کم  است باید مسئولین مربوطه شرکت‌ها و معادنی که در شهرستان هستند حمایت ویژه‌ای از حوزه ورزش انجام دهند. 

امام جمعه ماهنشان گفت:  با وجود اینکه می‌توانیم مثال‌های متعددی در شهرستان‌های دیگر از حمایت‌های شرکت‌ها و صنایع معادن از ورزش انجام می‌دهند اما متاسفانه این حمایت در شهرستان ماهنشان نزدیک به صفر است. وی تاکید کرد: لذا بنده از همه عزیزان می‌خواهم در این عرصه فعال شده و شاهد ترقی ورزش در شهرستان باشیم‌.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری اظهار کرد: روز ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای را گرامی می‌داریم و به همه خدمتگزاران این حوزه تبریک عرض می‌نمایم.

وی ادامه داد: این روز به منظور فرهنگ‌سازی در راستای افزایش ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای نامگذاری شده است.

امام جمعه ماهنشان افزود: بارها اعلام کردیم و بار دیگر اعلام می‌کنیم وضعیت راه‌های شهرستان ماهنشان اصلاً خوب نیست نیاز به روکش همه راه‌ها داریم.

وی بیان کرد: بالاترین و بیشترین حمل و نقل را در این شهرستان است که متاسفانه بیشترین میزان راه‌های خاکی را نیز در این شهرستان شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تصریح کرد: روز یکشنبه نهم اردیبهشت روز شوراها را گرامی می‌داریم و به همه شوراهای عزیز تبریک عرض می‌کنم.

وی بیان کرد: شورا یک اصل عقلی است که آموزه‌های دین اسلام در کتاب و سنت نیز به آن صحه گذاشته است، شوراهای اسلامی ابزاری برای تحقق حاکمیت مردم و تجلی اراده عمومی است.

امام جمعه ماهنشان اظهار کرد: مخصوصاً شوراهای اسلامی فرادست که منتخب منتخبین مردم هستند که می‌توانند در تحقق این امر کمک شایانی انجام دهند به شرط اینکه حواشی را کنار گذاشته و فرصت خدمت را مغتنم شمارند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر