logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۷۰۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

دهن‌کجی به قانون ساخت و ساز در ابهر

دهن‌کجی-به-قانون-ساخت-و-ساز-در-ابهر
ساخت و ساز غیرمجاز در برخی مناطق ابهر با سرعت بسیاری در حال پیشرفت است. جلوگیری از این امر همت مسئولان را می‌طلبد و اگر پیشگیری نشود معضلات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ساخت و ساز یکی از مهم‌‌ترین فعالیت‌های عمرانی در هر شهر و کشور است. این فعالیت می‌تواند در جهت رفاه و و بهبود وضعیت زندگی مردم مؤثر باشد و از طرفی دیگر ساخت و ساز بدون مجوز، می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای ایمنی و سلامت عمومی به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید

ساخت و ساز بدون مجوز به معنای انجام فعالیت‌های ساخت و ساز در محدوده شهری بدون دریافت مجوز مربوطه از شهرداری است.

به دلیل اهمیت ساخت و ساز، این عمل بر طبق اصول و قواعدی صورت می‌گیرد که توسط قوانین شهری مشخص می­‌شود. هر شهر، طرح جامع تفصیلی مخصوص به خود را دارد که در آن، حدود املاک و کاربری آنان مشخص شده است.

 با گستردگی حیطه شهری و کمبود نیرو بازرس در شهرداری‌ها متأسفانه ساخت و سازهای غیرمجاز در حیطه شهر ابهر افزایش پیدا کرده است .

 ساخت و سازهای غیرمجاز، شامل چند حوزه است؛ در روستاها که دهیار باید ورود کند، خارج از محدوده روستا که بخشداری و در بحث زمین‌های کشاورزی نیز جهاد کشاورزی و در حوزه شهری باید شهرداری ورود کند.

شهروند ابهری درباره این موضوع گفت: ساختمان چندین طبقه بدون مجوز ساخته می‌شود فارغ از جلوگیری این اقدام غیرقانونی.

یکی دیگر از شهروندان ابهری با بیان اینکه عده‌ای به قانون دهن‌کجی کرده و اقدام به ساخت و ساز غیرقانونی در شهر می‌کنند یادآور شد: در این راستا باید شهرداری ورود یابد و مانع از گسترش این اقدام شود.

 معصومه الله‌وردیلو عضو شورای اسلامی شهر ابهر در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا با اشاره به اینکه ساخت و ساز غیرمجاز یکی از مشکلات اصلی شهر ابهر است، گفت: این ساخت‌ و سازها در اکثر نقاط شهر انجام می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت نظارت بیشتر به این موضوع تصریح کرد: انتظار ما در زمینه نظارت‌ها، نظارت عادلانه است به طوری که در این موضوع نباید فرقی بین غنی و فقیر باشد.

الله‌وردیلو با تأکید بر اینکه اگر در زمینه ساخت‌وساز غیر مجاز قانونی وضع شده باشد این قانون برای همه مردم وضع شده و باید اجرایی شود، افزود: آنچه در این زمینه تکلیف و وظیفه است بارها در قالب تذکر و نطق در صحن شورا اعلام شده است.

الله‌وردیلو با تأکید بر اینکه بر اساس گزارشات واصله متاسفانه ساخت و ساز غیر مجاز در برخی از نقاط شهر با سرعت بیشتری در حال پیشرفت است، تصریح کرد: کوتاهی سهوی و عمدی برخی از افراد در این زمینه نیز بی‌تردید در شکل‌گیری دامنه‌دار این مشکل تاثیرگذار خواهد بود.

 وی با بیان اینکه ساخت‌وساز غیر مجاز علاوه بر اینکه چهره زشتی به شهر در برخی نقاط به ویژه نقاط حاشیه‌ای می‌بخشد باعث افزایش خطرات جانی و مالی در زمان بحران می‌شود، خاطر نشان کرد: علاوه بر ضرورت افزایش نظارت‌ها در این زمینه از شهروندان نیز درخواست داریم در ساخت‌وسازها پایبند قانون باشند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر