logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۷۰۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با موج‌رسا:

واقعه طبس شکست آمریکا در برابر اراده الهی است

واقعه-طبس-شکست-آمریکا-در-برابر-اراده-الهی-است
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آمریکا در یک حرکت استراتژیکی قصد ورود به خاک ایران را داشت گفت: واقعه طبس شکست آمریکا در برابر اراده الهی است.

حجت‌الاسلام عنایت‌الله شامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه زمانی که دانشجویان پیرو خط امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب به این نتیجه رسیدند که مهمترین پایگاه جاسوسی آمریکایی‌ها در سفارت خانه ایران فعالیت دارد و ماندگاری این لانه جاسوسی به ضرر انقلاب و ملت است اظهار کرد: جوانان ایرانی با تکیه بر ایمان و با راهنمایی رهبر کبیر انقلاب به سفارت خانه آمریکا در ایران حمله و آنجا را به تسخیر در آوردند.

بیشتر بخوانید

وی گفت: این حرکت تاریخی جوانان در کشور مورد تائید امام راحل قرار گرفت و ایشان از آن به عنوان انقلاب دوم یاد بردند و آمریکایی‌ها تلاش کردند از طریق دیپلماسی قضیه را حل کنند ولی نتوانستند به امام و یاران وفادار ایشان نفوذی داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: در روز 13 آبان سال 1358 لانه جاسوسی به دست جوانان انقلابی تسخیر شد.

حجت‌الاسلام شامی ابراز کرد: اگرچه آمریکایی‌ها در این راه تلاش بسیار کردند تا دوباره وارد ایران شوند ولی موفق نبودند و تا اینکه آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که با یک حمله نظامی وارد خاک ایران شوند در این راه مجهز‌ترین سلاح‌ها و ابراز همراه داشتند تا بتوانند نفوذ خود در کشورمان را از سر گیرند.

وی اضافه کرد: بیشترین دلیل نفوذ آمریکایی‌ها به داخل کشور برای آزادسازی گروگان‌های آمریکایی بود که در 13 آبان سال 1358 در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست ایران دستگیر شده بودند.

کارشناس مذهبی افزود: سرانجام گروه ۱۳۲ نفره از نیروهای ویژه ارتش آمریکایی با عنوان «دلتا فورس» برای حمله به ایران آماده کار شدند تا در یک حمله غافلگیر کننده بتوانند به اهداف خود در ایران برسند.  

حجت‌الاسلام شامی تصریح کرد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با همکاری کشورهای منطقه قرار بر این شد که آمریکایی‌ها به خاک ایران در صحرای طبس حمله کنند.

وی اضافه کرد: غافل از اینکه پیروزی در صحرای طبس با کمک‌های نیروهای غیبی با ایرانیان همراه است در واقع نیروهای غیبی بود که توانست نقشه‌های شوم دشمنان را نقشه بر آب کند و پذیرفتن شکست برای آمریکا در صحرای طبس خیلی سخت بود.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: واقعه صحرای طبس درس عبرتی برای جهانیان شد و دشمنان با مشاهده این واقعه دریافتند که ایمان و اعتقاد دو نقطه عطف برای رهایی از ظلم است.

حجت‌الاسلام شامی با بیان اینکه به جرات می‌توان گفت امروزه نظام جمهوری اسلامی در صحنه‌های مختلف در مواجهه با نیرنگ‌های سرسخت دشمنان قرار گرفته است و بارها با تکیه بر خداوند از این امتحان سرافراز بیرون آمده است و صحرای طبس جنبه بازدارندگی داشته و روز به روز کشورمان در عرصه‌های مختلف قویتر از ابر قدرت‌های جهانی است اظهار کرد:کشور ایران در جریان واقعه «صحرای طبس» با آمریکا وارد جنگ نشد و لطف خداوند شامل شد و آمریکایی‌ها ضربه سنگینی را در این جریان متحمل شدند.  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر