logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۷۰۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مطالباتی که سالهاست بر زمین مانده است؛

گلایه روستاییان قمچ‌آباد ابهر از ضعف اینترنت

گلایه-روستاییان-قمچ‌آباد-ابهر-از-ضعف-اینترنت
مشکلات عدم آنتن‌دهی گوشی‌های موبایل و نبود اینترنت داستانی تکراری در برخی از روستاها بوده و این بار آنتن‌دهی ضعیف اینترنت در روستای قمچ‌آباد ابهر گلایه‌مندی روستاییان را به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» در سال‌های اخیر دسترسی به اینترنت در مناطق دور افتاده، روستاها، مناطق کوهستانی و حتی نقاط کور به لطف توسعه زیرساخت‌های فناوری امکان‌‌پذیر شده است.

بیشتر بخوانید

در روستای قمچ آباد ۳۸۰ نفر و ۱۲۷ خانوار زندگی می‌کنند که مردم این روستا اغلب کشاورز و دامدار بودن و برخی از جوانان نیز در کارخانجات مشغول به کار هستند و به دلیل دوری مسافت برای ارتباط با خانواده‌های خود از طریق تلفن همراه دچار مشکل هستند و به دلیل نبود برخی امکانات جوانان ترجیح می‌دهند به شهر ابهر مهاجرت کنند‌.

یکی از مشکلات عمده این روستا آنتن‌دهی ضعیف اینترنت و نبود عابربانک است، اینترنت پرسرعت روستایی فقط مختص افراد نبوده و برای کسب و کارها و بنگاه‌های اقتصادی که در مناطق خارج از شهرها در قالب کارگاه، سوله و حتی کارخانه فعالیت می‌کنند، نیز بهترین راه‌حل است و دسترسی همه افراد جامعه به اینترنت پرسرعت در پیشرفت اقتصادی، رفاه افراد به خصوص جوانان اثرات چشم‌گیری دارد.

یکی از اهالی روستای قمچ‌آباد در گفتگو با خبرنگار موج رسا در رابطه با این موضوع گفت: بیشتر مردم این روستا کشاورز هستند، ما با ابهر فاصله چندانی نداریم اما محروم از برخی امکانات هستیم در این روستا دستگاه عابربانک وجود ندارد و آنتن‌دهی ضعیف تلفن همراه باعث بروز مشکلاتی برای اهالی این روستا شده است، چندین بار هم از مسئولین مخابرات این موضوع را پیگیر بودیم ولی متأسفانه گوش شنوایی برای حل این مشکل ندیدیم.

یکی دیگر از اهالی این روستا بیان داشت: در این روستا دانش‌آموز و دانشجویان وجود دارند که در حال تحصیل  هستند، بنابراین باید دسترسی به اینترنت برای آنها فراهم شود و وبه دلیل نبود عابربانک در داخل روستا متأسفانه اهالی روستا برای کوچکترین کار بانکی   باید به شهر ابهر مراجعه کنند که علاوه بر هدر رفتن زمان، هزینه‌های رفت و آمد را متحمل شوند.

دهیار روستای قمچ‌آباد در گفتگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به مشکلات روستا، مشکل عمده این روستا را آنتن‌دهی ضعیف تلفن همراه عنوان کرد و گفت: چندین بار از مسئولین این موضوع را پیگیری کردیم اما نتیجه‌ای حاصل نشد و مسئولین ادعا دارند که دکل‌های مخابراتی تقویت شده اما این مشکل همچنان پابرجا است و وجود ضعف در آنتن‌دهی و یا عدم پوشش اینترنت موجب گلایه مردم اهالی روستا شده است.

حال باید به مسئولین گفت به خاطر بی‌توجهی به مشکلات موجود در روستاها باید شاهد مهاجرت به شهرها بود و عملاً کشاورزی و دامداری روستایی نیز از بین خواهد رفت، امیدواریم که مسئولان شهرستانی و استانی جهت حل این موضوع پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

در این خصوص سعید بابایی، رئیس اداره نظارت و خدمات رادیویی استان زنجان گفت: بخش اعظمی از روستا تحت پوشش اینترنت قرار گرفته و در قسمتی از روستا این مشکل وجود دارد به همراه کارشناسان به این محل خواهیم رفت تا اگر بشود از طریق بهینه‌سازی این مشکل را حل کنیم و در صورت حل نشدن باید مشکل با سازمان ارتباطات تهران در میان گذاشته شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر