logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۶۹۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سایه مشکلات درمانی بر سر مردم ماهنشان:

تنها مرکز دندانپزشکی دولتی ماهنشان تعطیل است

تنها-مرکز-دندانپزشکی-دولتی-ماهنشان-تعطیل-است
تنها مرکز دندانپزشکی دولتی ماهنشان تعطیل بوده که مردم منطقه ماهنشان را در این زمینه با مشکلاتی مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ماهنشان که یکی از شهرستان‌های واقع در غرب زنجان است که هر وقت نامی از آن به میان می‌آید قبل از هر چیز واژه محرومیت در ذهن مخاطب نقش می‌بندد.

بیشتر بخوانید

این شهرستان از گذشته‌ها به عنوان شهرستان محروم استان زنجان شناخته می‌شود که مردمان آن در گذران زندگی خود با این محرومیت در ابعاد مختلف زندگی مواجه می‌شوند.

محرومیت از هر جهت که باشد سخت است چه از لحاظ آموزشی، رفاهی و یا راه‌های ارتباطی ولی این محرومیت در محدوده‌ درمانی به شدت سخت‌تر از حوزه‌های دیگر است چرا که این حوزه با سلامت انسان‌ها و درمان بیماری آن‌ها در ارتباط است که گاها می‌تواند نبود و کمبود در این حوزه سلامت انسان‌ها را به خطر بیندازد و باعث ایجاد خسارت‌های سنگین جانی شود که غیر قابل جبران باشد.

شهرستان ماهنشان شهرستانی است کمبود پزشک متخصص در زمینه‌های مختلف قلب و عروق، چشم پزشکی و گوش، حلق و بینی و ... بیشتر احساس می‌شود.

این شهرستان تنها یک مرکز دندانپزشکی دولتی دارد که همه مناطق را پوشش می‌داد آن‌ هم در روز‌های اخیر تعطیل شده است.

یکی از اهالی شهرستان ماهنشان در گفتگو با موج رسا گفت: هفته پیش تنها مرکز سونوگرافی ماهنشان تعطیل شد و اکنون نیز تنها مرکز دندانپزشکی دولتی ماهنشان تعطیل شده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه دندانپزشکی شهرستان ماهنشان پاسخگوی نیاز مردم شهرستان و روستاهای اطراف نبود اما گاها با وجود نوبت‌دهی‌های طولانی مشکلات مردم در این زمینه برطرف می‌شد.

یکی دیگر از اهالی ماهنشان مطرح کرد: امیدواریم مسئولین پیگیر این کمبود‌های حوزه درمان شوند و علاوه بر اینکه این دو حوزه تعطیل شده را فعال کنند با افزایش شیفت‌ها و پزشکان در حوزه درمان، درمان مردم را سرعت ببخشند.

مهدی انبار‌لو، سرپرست شبکه بهداشت شهرستان ماهنشان در گفتگو با موج رسا گفت: دوره و طرح دندانپزشکی که در شهرستان فعالیت می‌کرد به پایان رسیده بود و فعلا پزشکی که در طرح و دوره خود شهرستان ماهنشان را محل خدمت انتخاب کند و به عنوان دندانپزشک فعالیت کند معرفی نشده است.

وی خاطر نشان کرد: در صورت انتخاب شهرستان توسط پزشکان این مرکز فعالیت خود را مجددا آغاز خواهد کرد.

امید است مسئولان پیگیر کمبود و نبود پزشک‌های متخصص در سطح شهرستان ماهنشان باشند تا بیماران دغدغه‌ دیگری جز بیماری نداشته باشند و باری از دوش مردم محروم شهرستان برداشته شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر