logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۶۹۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
یادداشت؛

سپاه پاسداران نماد عزت و اقتدار کشور است

سپاه-پاسداران-نماد-عزت-و-اقتدار-کشور-است-
سپاه انقلاب اسلامی ایران از مردمی‌ترین ولایی‌ترین و مجهزترین نیروی‌های نظامی است که به فرمان امام راحل تاسیس شد گفت: سپاه پاسداران نماد عزت و اقتدار کشور است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» بی‌شک فرمان تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی امام خمينی (ره) اقدامی بنيادين و فرخنده در تاريخ ايران اسلامی است.

بیشتر بخوانید

عملکرد درخشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حفظ مرزهای ايران اسلامی، حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی، خنثی سازی توطئه‌های ‌پيدا و پنهان دشمنان عليه جمهوری اسلامی، شکست توطئه مخوف و پيچيده داعش، تقويت محور مقاومت، و پیروزی بزرگ اخیر در عملیات پیشرفته وعده صادق، مشارکت در توسعه کشور و همراهی در توسعه علمی، از جمله دستاوردهای اين مولود خجسته انقلاب اسلامی است.

لذا همگان اذعان دارند، که اين نهاد انقلابی با وفاداری به فرامين امامين انقلاب اسلامی، نقش محوری در اقتدار، امنيت پايدار و توسعه کشور دارد و سرمايه‌ای ارزشمند برای ملت ايران می‌باشد.

با نگاهی به گذشته می‌بینیم درست زمانی که نظام نوپای جمهوری اسلامی می‌رفت تا دوران بحران اولیه انقلاب را پشت سر بگذارد و وارد دوره ثبات، بازسازی و استحکام خود شود، رژیم بعث صدام با تمام توان خود به یاری شرق و غرب آن را مورد تاخت و تاز خود قرار داد. 

پس از این حادثه سپاه علاوه بر دفاع از انقلاب و دستاوردهایش، مقابله با دشمن متجاوز ودفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور را ضمیمه کرد. 

وقتی سپاه وارد جنگ شد،خوش بین ترین فرد در داخل و خارج از ایران تصور نمی‌کرد که فرزندان خمینی کبیر(ره)، بتوانند ارتش تا بن دندان مسلح عراق را پس از هشت سال نبرد بی وقفه، به زانو در آورند و عملیات‌هایی را طراحی و اجرا کنند که باعث حیرت ارتش‌های بزرگ دنیا شود.

پس از پایان جنگ تحمیلی، سپاه وارد عرصه سازندگی و عمران و آبادانی کشور شد و امکانات مهندسی خود را به میدان آورد و بزرگترین طرح‌های عمرانی و سازندگی کشور را با دقت و مهارت، طراحی و اجرا کرد.

همزمان با اجرای طرح‌های بزرگ از نظر سازمانی، تجهیزات و تکنولوژی نظامی و آموزش نیروهای انسانی هم رشد و تکامل پیدا کرد و توان نظامی و رزمی را ارتقاء داد. 

هم اکنون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از نیروهای نظامی برجسته منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود، به طوری که هیچ کشوری توهم حمله نظامی به ایران را نیز در سر نمی‌پروراند. 

همچنان که عملیات اخیر که به وعده صادق مشهور است یک عملیات بازدارنده در مقابل اسرائیل بود تا آنها فقط گوشه ای از توان نظامی ایران را ببنید و منطق حاکم بر جنگ را بیشتر احساس کنند.

در کنار قدرت نظامی سخت، سپاه پاسداران مکتب انسان سازی چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در کارنامه خود دارد که در تمام روزهای سخت این کشور حضور ارزشمندانه‌ای داشته است؛ بزرگمردی که نشستن و خاموشی در قاموسش نبود.

سردار شهید سلیمانی از شهدای است که تا ۱۰ ها سال آینده برای همه حوادث پیش روی ما حرف برای گفتن دارد، چراکه چهل سال در همه حوادث ریز و درشت، مهم و معمولی در کنار مردمان این سرزمین و همه مستضعفان بوده و در خط مقدم آنان قرار داشته است. 

از او برای ده‌هاسال پیش رو هم حرف‌های منتشر نشده و عکس‌های دیده نشده وجود خواهد داشت. در این میان حتی اسرائیلی‌ها که به خون او تشنه بودند و برای یافتنش تقلا می‌کردند می‌گویند سلیمانی هنوز در منطقه در کنار مردم فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، افغان‌ها و یمنی‌هاست.

هر کس به سلیمانی نزدیک بوده بیش از دیگران سلیمانی شده است، از این روست که با وجود اینکه دشمن گمان می‌کند سلیمانی را از میان برداشته اما نه تنها قدرت منطقه کم نشده که در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، افغانستان، یمن و حتی در بین مردم محروم مسیحی آمریکای لاتین این قدرت افزایش یافته است.

این مکتب انسان ساز هنوز هم شاگردان بسیاری دارد که بی نام و نشان در داخل مرزها و بیشتر در تمام مرزهای محور مقاومت و آزادگان در جهان مشغول خدمت است و به جهانی سراسر صلح و آشتی و عدالت نوید می‌دهد.

رویا کرمی/رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر