logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۸
[ شناسه خبر : ۳۶۹۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
استاندار زنجان در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه زنجان مطرح کرد:

کشاورزیِ بی‌بهره

کشاورزیِ-بی‌بهره
استاندار زنجان با بیان اینکه کشاورزی در کشور و استان بهره‌ور نیست گفت: به میزان انرژی که مصرف می‌شود، بهره‌وری حاصل نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن افشارچی امروز در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه استان زنجان اظهار داشت: در حوزه گندم دولت فداکاری می‌کند که البته این امر سیاست درستی است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: افزایش قیمت خرید گندم تحول بزرگی بود و با اتفاقی که رخ داده در دو سال گذشته به لحاظ انبار گندم به سطح مطلوبی رسیدیم و دغدغه‌ای نداریم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ضریب جینی استان نیز تغییر یافته است، گفت: دولت سال گذشته ۷۰ هزار میلیارد تومان پول برای پرداخت بهای گندم در نظر گرفته بود اما ۱۷۰ هزار میلیارد تومان و بیش از دو برابر رقم در نظر گرفته شده به کشاورزان پرداخت شد.

وی اذعان کرد: در حوزه کشاورزی هر چه بیشتر پیش می‌رویم بیشتر به این نکته پی می‌بریم که کشاورزی در کشور و استان بهره‌ور نیست یعنی به اندازه میزان انرژی مصرف شده بهره‌وری حاصل نمی‌شود.

افشارچی با بیان اینکه تولید باید به سمت بهره‌وری برود گفت: مسائل تولید در گلخانه‌ها، تغییر الگوی کشت و بهره‌وری آب باید در استان مورد توجه قرار گیرد.

وی با اذعان به اینکه متاسفانه به بهره‌وری آب در بخش کشاورزی توجهی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای باید برای این موضوع نقشه‌های تحولی ارائه دهند.

استاندار زنجان با اشاره به بکارگیری تکنولوژی در حوزه کشاورزی یادآور شد: باید با استفاده از تکنولوژی با انرژی کمتر میزان تولید را به بالاترین سطح رساند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر