logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۶۵۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس تبلیغات شهرستان ایجرود خبرداد:

اعزام ۵۳ روحانی برای تبلیغ به مناطق مختلف شهرستان ایجرود

اعزام-۵۳-روحانی-برای-تبلیغ-به-مناطق-مختلف-شهرستان-ایجرود
رئیس تبلیغات شهرستان ایجرود از اعزام ۵۳ روحانی برای تبلیغ به مناطق مختلف شهرستان ایجرود خبر داد و گفت: مراسم در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها با حضور مردم برگزار می‌شود.

سعید اسدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا اظهار داشت: روحانیون، هیئت امناها، شوراها و اهالی روستاها دست به دست هم برنامه‌های خوبی اعم از تلاوت قرآن، قرائت دعای جوشن کبیر، اعمال قرآن به سر و سخنرانی و روضه‌خوانی دارند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه ضیافت الهی، ماهی که رحمت خدا برای بندگانش جاری است، ادامه داد: ماهی که یک آیه قرآن خواندن به منزله ختم کل قرآن است، ماهی که یک قدم به سمت مسجد برداشتند مساوی است با ثواب حج مقبول خانه خداوند، ماه رمضان ماهی است که نفس کشیدن هم در این ماه عبادت است.

رئیس تبلیغات شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان شب‌هایی هست که برتر از همه شب‌هاست و بهتر از ۸۰ سال زندگی است و آن شب لیله القدر است، تصریح کرد: همان شبی است که قرآن نازل شد، همه کتب آسمانی در شب لیله القدر نازل شده است به سمت پیامبران، شب لیله القدر همان شبی است که ما را از عمق درک و فهم آن شب‌ها محدود دانستند.

وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید «و ما ادراک ما لیله القدر» یعنی درک انسان انقدر ضعیف است که نمی‌تواند ارزش و جایگاه شب قدر را دریابد و لذا می‌فرماید «لیله القدر خیر من الف شهر» فقط در همین حد به ما تعریف شده که بالاتر از ۸۰ سال عمر انسان است.

اسدی با بیان اینکه شب لیله القدر شب تقدیر زندگی، تقدیر عمر، تایید عمر و امضای عمر است، بیان کرد: شبی که با شهادت بهترین و بالاترین شخصیت و خلقت، حضرت امیرالمومنین علیه السلام مصادف شده است.

وی با اشاره به اینکه عرفا و علما چون جایگاه این شب را و ثواب و جایگاه این شب‌ها رو می‌دانستند و به هیچ عنوان شب‌های لیالی قدر را از دست نمی‌دادند، گفت: مناجات با استغفار، با ادعیه خواندن با قرآن به سر گرفتن، با راز و نیاز، با شب زنده داری و همه این اعمالی که در شب قدر وارد شده است این فرصت را برای خودشان مغتنم می‌شمردند و این لیالی رو از دست نمی‌دادند چرا که شب‌های قدر شب‌های بندگی و شب‌های استغفار است.

رئیس تبلیغات شهرستان ایجرود از اعزام ۵۳ روحانی برای تبلیغ به مناطق مختلف شهرستان ایجرود خبر داد و گفت: مراسم در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها با حضور مردم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر